اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و امکان برداشت نمک از این دریاچه گفت: براساس قانون مجوز برداشت محدود نمک از دریاچه ارومیه و با شرایط خاص و اکثرا در شمال شرق دریاچه در منطقه انزل و قره باغ مجوز صادر شده است.

سعید شهند افزود:  ۱۲۶میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبارت تملک و دارای ملی در حوزه  محیط طبیعی وملی استان جذب و برای استفاده از تجییزات نوین ملی و حفاظتی هزینه شده است.

وی با اشاره به  اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های مهم زیست محیطی کشور قلمداد می شود ، تصریح کرد:  استان  با داشتن ۸ منطقه تحت مدیریت از لحاظ تعداد مناطق تحت مدیریتی رتبه ۱۷کشوری و ۶۷۰ هزار هکتار مساحت تحت مدیریتی  از نظر مساحت تحت مدیریت رتبه ۱۱ کشوری را دارد.

شهند بیان کرد: از لحاظ تنوع زیست محیطی  در حال حاضر بیش از ۵هزار راس چهارپای وحشی شامل  گوزن زرد ایرانی ، کل و بز وحشی، قوچ ومیش ارمنی در استان زیست می کنند که اکثر در منطقه حفاظت شده مراکان ، پارک ملی دریاچه ارومیه و کبودان هستند.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: ۸ منطقه به مساحت  ۶۷۰هزار هکتار  از اراضی ملی استان  تحت محفاظت محیط زیست استان قرار دارد که ۱۵ درصد از مساحت استان را شامل می شود که با اضافه کردن ۲۰۰هکتار به مساحت مناطق تحت حفاظت  در صد افزایش میزان مساحت مناطق تحت حفاظت  محیط زیست استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰پاسگاه محیط بانی در استان داریم که ۱۱۵ پاسگاه فعال و ۵ پاسگاه فصلی هستند، یاد آورشد:  درحال حاضر ۱۰۵ محیط بان در محیط زیست  استان فعالیت دارند علی رغم اینکه  امسال ۱۸ نیروی جدید محیط بان جذب شد اما طبق استاندارد تعریف شده باید ۶۷۰نفر نیروی محیط بان در استان به خدمت گرفته شوند. لذا از لحاظ نیروی محیط بان با محدودیت مواجهه هستیم.

شهند با اشاره به اینکه آموزش و مشارکت های مردمی نقاط عطف محیط زیست هستند، اظهار کرد: هرگونه ضربه به محیط زیست به  دلیل عدم وجود فرهنگ زیست محیطی است  به همین دلیل  امسال ۶میلیارد ریال صرفا برای آموزش ومشارکت مردمی دریافت  و هزینه شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳ میلیارد ریال برای یگان حفاظت اختصاص یافت و اقلامی همچون لوازم اطفای حریق و  لوازم حفاظت خریداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست