اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اینکه محرومیت ۵۹۰ روستای استان از اینترنت قابل قبول نیست، تصریح کرد: با استفاده از همکاری های بین بخشی و تانین امکانات لازم هر چه زودتر باید این رقم کاهش یابد.

 محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی وضعیت زیر ساخت های ارتباطی استان با قدردانی از اهتمام وزارت ارتباطات در تقویت زیرساخت های لازم تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰ روستا دارای اینترنت پرسرعت و ۶۵۰ روستا نیز در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه شاخص پوشش جاده ای استان از تلفن همراه پایین تر از میانگین کشوری است بر ضرورت ارتقای این موضوع با استفاده از اصلاح شبکه و راه اندازی سایت های جدی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بهره مندی روستاهای استان از تلفن ثابت مناسب است و بهبود زیرساخت های ارتباطی را بطور جدی پیگیر هستیم.

شهریاری با اشاره به اینکه محرومیت ۵۹۰ روستای استان از اینترنت قابل قبول نیست تصریح کرد: با استفاده از همکاری های بین بخشی و تانین امکانات لازم هر چه زودتر باید این رقم کاهش یابد

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارش از وضعیت فعلی استان گفت:کاهش شکافت دیجیتالی بین شهر روستا از سیاست های اصلی وزارت ارتباطات است.

وی افزود:آذربایجان غربی به واسطه شرایط توپولوژیک و کوهستانی بودن دارای بیشترین تلفن ثابت روستایی (GSM) بود که این موضوع باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین شهر روستا شده است.

جلیلی نژاد گفت:با انجام بزرگترین برگردان کشور یک هزارو ۲۰۰ سایت تلفن ثابت روستایی به تلفن همراه اول گام ارتقاء برداشته شد و در مرحله بعدی در صدد ارتقاء تکنولوژی ارتباطی این سایت ها هستیم.

وی اضافه کرد:وزارت ارتباطات توسعه اینترنت روستایی را در دو حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیری می کند که در بخش اینترنت سیار تا به امروز ابلاغ ارتقاء ۵۴۹ روستا به اپراتور همراه اول و ۱۸۸ روستا به ایرانسل انجام شده و این موضوع با اعزام گروهی از شرکت های مربوطه در استان در حال انجام است .

مدیر کل ارتباطات تصریح کرد:هزینه ارتقاء این سایت ها از محل اعتبارات دولتی ودر قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین می شود.

جلیلی نژاد از ابلاغ ارتقاء اینترنت ثابت ۷۵۶ روستا به اپراتور روستایی “های وب” خبر داد و گفت:در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستا های بالای۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و ثابت روستایی مجهز می شوند.

در ادامه این نشست که با حضور فرمانداران شهرستان های استان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، زیرساخت های برخی از شهرستان ها پیگیری و در ادامه به بررسی پوشش جاده ای استان، تداخل فرکانسی در مرزهای آذربایجان غربی با کشورهای همسایه و تامین مسیر پشتیبان برای فیبرنوری شهرستان تکاب پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست