اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با وجود برخورداری های استان از نعمت های سرشار الهی گفت: متاسفانه محرومیت ها به ویژه در مناطق حاشیه برخی شهرها، نگران کننده است و شرکت های بیمه ای باید در این مناطق مسئولیت های اجتماعی خود را ایفا کنند.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی و شورای هماهنگی مدیران بیمه استان، با اشاره به اهمیت تقویت صنعت بیمه در استان و ضرورت حضور فعال نمایندگی های بیمه در مناطق مختلف استان برای بهره مندی بیشتر مردم از مزایای بیمه، بیان کرد: فرهنگ سازی و و معرفی خدمات بیمه ای و آگاهی بیشتر مردم از مزایای بیمه باید مورد توجه رسانه ها و بویژه صدا و سیما قرار گیرد و شرکت های بیمه ای نیز باید در این زمینه سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تقویت صنعت بیمه در استان، گفت: فرهنگ سازی  و معرفی خدمات بیمه ای و آگاهی بیشتر مردم از مزایای بیمه باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد و شرکت های بیمه ای نیز باید در این زمینه سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

معتمدیان همچنین با اشاره به وجود حدود ۵۰ هزار انواع ماشین آلات کشاورزی در استان، ساماندهی و بیمه این ماشین آلات را مورد تاکید قرار داد.

او ادامه داد: افزایش پوشش بیمه ای در حوزه های مختلف می تواند هزینه های دولت را در زمان جبران خسارت های احتمالی کاهش دهد.

استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان در حوزه ها مختلف،  برنامه ریزی برای فعالتر کردن این ظرفیت ها را از جمله برنامه های مدیریت جدید استان عنوان کرد و گفت: کشاورزی و تجارت بین الملل پیشران های توسعه استان خواهند بود.

معتمدیان جلوگیری از خام فروشی ، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو و مناطق ویژه تجاری استان، ایجاد فرصت های جدید اشتغال را از جمله اولویت های مهم استان عنوان کرد.

ضمانت نامه‌های بیمه ای مورد غفلت واقع شده است

رییس کل بیمه مرکزی ایران نیز در این دیدار با بیان‌اینکه بیمه‌ها باید در خدمت شهروندان باشند، گفت: نگاه کلی در بیمه‌ها باید کاهش دغدغه‌ها و حمایت از مردم باشد.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت های اقتصادی آذربایجان‌غربی، افزود: بیمه‌ها باید در راستای حمایت از توسعه اقتصادی استان به خصوص در حوزه صنعتی و کشاورزی تمامی تلاش خود را به کار گیرند

سلیمانی با اشاره به اینکه ضمانت نامه‌های بیمه‌ای مورد غفلت واقع شده، افزود: امروزه ضمانت نامه‌های بانکی به یکی از منابع درآمدی بانک‌ها تبدیل شده است؛ اگر استفاده از ضمانت نامه‌های بیمه ای آن طور که شایسته آن است در سطح جامعه رایج شود، صنعت بیمه کشور متحول می‌شود.

وی همچنین به برخی اقدامات انجام شده برای کاهش وابستگی‌ بیمه‌ها به بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی صنعت بیمه در کشور باید بیش از پیش تقویت شود.

رییس کل بیمه مرکزی از راه اندازی مرکز ارزیابی ریسک بیمه‌ها نیز خبرداد و گفت: این مرکز تایید فنی ریسک‌های تعیین شده را بر عهده دارد که در تصمیم گیری در این حوزه مرجع محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس قانون بیمه را زیاد دستکاری نکنند

وی با بیان اینکه قانون بیمه کشور یکی از قوانین مطرح جهانی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این قانون هرچند قدیمی است ولی همچنان یکی از بهترین قوانین موجود محسوب می‌شود؛ در همین راستا طی نشست‌هایی که با کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم به آنان اعلام شد که نباید دستکاری زیادی در این قوانین داشته باشند.

سلیمانی همچنین ارتباط با مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان‌ها را به عنوان هماهنگ کننده وزارت اقتصاد در این مناطق را فرصتی برای هماهنگی و رفع مشکلات موجود در بیمه‌های استان‌ها دانست.

وی با تاکید بر حمایت از برگزاری نشست‌های هماهنگی نمایندگان بیمه، گفت: این نشست‌های تخصصی راه گشای بسیاری از مشکلات موجود است؛ معتقدیم که همین نشست‌ها منجر به هماهنگی بیشتر در چهارچوب یک رقابت سالم است.

صنعت بیمه آذربایجان‌غربی وضعیت خوبی ندارد

رییس کل بیمه مرکزی با انتقاد از وضعیت صنعت بیمه در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: متاسفانه صنعت بیمه این استان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه که به تنهایی ظرفیت بالایی در حوزه صنعت بیمه محسوب می‌شود، جایگاه خوبی ندارد.

وی مرز را یک فرصت استثنایی برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: طبق آماری که در اختیار ما قرار گرفته است میزان سالانه تجارت مرزی اعم از صادرات و واردات انجام شده از مرزهای آذربایجان‌غربی حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که باید مشخص شود از این مقدار سهم اختصاصی این استان چقدر است.

سلیمانی در رابطه با نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی، گفت: بیمه یک فضای توام با اطمینان و آرامش برای پایه گذاری فعالیت اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه باید در کنار مردم قرار گیرد، اظهار داشت: اینکه در برخی از حوزه‌ها بیش از یک‌هزار برابر تعهد مالی توسط بیمه متقبل می‌شود، نشان از اوج اعتقاد صنعت بیمه به اطمینان بخشی برای جامعه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست