اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نخستین گام در اجرای طرح «بازی و یادگیری» با تجهیز یک‌هزار مدرسه کشور و ۱۰۰ مدرسه در آذربایجا‌ن‌غربی به بازی‌های مهارتی و آموزشی از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نخستین گام در اجرای طرح «بازی و یادگیری» با تجهیز یک‌هزار مدرسه کشور و ۱۰۰ مدرسه در آذربایجا‌ن‌غربی به بازی‌های مهارتی و آموزشی از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح در سراسر کشور و در ۱۰ استان به صورت آزمایشی از جمله تهران، خراسان، فارس، همدان، مازندران، کردستان، کرمان، قزوین، آذربایجان‌غربی و سیستان و بلوچستان در دو دوره پیش دبستانی و پایه های اول تا سوم ابتدایی اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طرح تجهیز ۱۰هزار مدرسه به اتاق بازی و اسباب‌بازی، اتفاقی بود که در آیین گشایش چهارمین جشنواره اسباب‌بازی عنوان شد، اما در نخستین گام قرار شد تا ۱۰ استان هریک با تجهیز ۱۰۰ مدرسه اجرا کننده طرح باشند و قرار است هم بازی‌های حرکتی مهارتی و هم اسباب‌بازی‌های آموزشی در این طرح مد نظر قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت قدرت حل مسئله، تقویت اعتماد به نفس، تقویت مهارت‌های حرکتی، تقویت مهارت کلامی و توسعه قدرت تخیل موضوع‌هایی هستند که با بازی امکان پذیر می‌شود و با این حال تصور می‌‌شود حتی اگر هدف اولیه بازی یعنی شادی و خوشحالی را نیز دنبال کنیم به سلامت روان بچه‌ها کمک شده است.

محمدی با اشاره به اهداف این طرح افزود: افزایش نشاط و شادابی در دانش آموزان، افزایش انگیزه و علاقه به حضور در مدرسه، شوق انگیز کردن محیط یادگیری و تسهیل و تسریع برای یادگیری با استفاده از ظرفیت بازی از جمله اهداف این طرح است.

او اظهار داشت: اعتبار این طرح به طور مشترک از طریق دفتر حوزه ابتدایی وزارت، مناطق و مدارس تامین و به مناطق جهت مشارکت ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به امکانات موجود و با استفاده از تجربیات مربیان کانون و توجیه مربیان پیش دبستانی و ابتدایی استان این طرح به اجرا گذاشته شده و در ایام الله دهه فجر رونمایی می‌شود.

وی به نبود فضا‌های شادی‌بخش در منازل کنونی تصریح کرد: در شرایطی که بیشتر خانه‌های شهری تبدیل به آپارتمان‌های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که می‌توان برای تامین بهداشت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان داشته باشیم، ایجاد فضای شادی‌بخش در مدرسه است.

محمدی گفت: دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کرده‌ایم.‏

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مدارس، تامین‌کننده نیروی کیفی جامعه‌ هستند و نه فقط تامین‌کننده تعداد زیادی نیروی انسانی که به‌عنوان تحصیل کرده، روانه جامعه می‌شوند، پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، اولین دغدغه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در فعالیت‌های علمی یا فرهنگی است که باید با تمام وجود، خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست