اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  بازرس‌کل استان آذربایجان غربی گفت: در راستای حفظ محیط زیست و اجرای صحیح و کامل قوانین مربوط به هوای پاک و قوانین مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط، که به هر نحوی در اجرای این قانون کم‌کاری و یا ترک فعلی را مرتکب شوند به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

روح‌الله محبوبی در جلسه مشترک بررسی میزان تحقق اجرای مقررات ابلاغی در قانون هوای پاک از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بر اهمیت و لزوم توجه ویژه به امر حفاظت از محیط زیست و اجرای کامل قوانین و برنامه‌های مربوط به هوای پاک به ویژه اجرای قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ و آیین نامه‌های اجرایی آن، تاکید کرد.

او با اشاره به این که موضوع محیط زیست و آلودگی هوا و اهمیت حفاظت از آن همواره از سوی مقام معظم رهبری و قوانین بالادستی کشور مورد تاکید است، افزود: پرداختن به بحث اصلاح و بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا از دغدغه‌های اصلی هر کشوری، خصوصا در سال‌های اخیر است که در کشور ما نیز  با تدوین و تبیین قوانین متعدد و مختلف همواره بر این امر تلاش شده است.

محبوبی گفت: آخرین و جامع ترین قانون هم در این زمینه قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ است که جهت اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی ابلاغ شده است.

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی با بیان اینکه متاسفانه این استان نیز از جمله استان‌های کشور است که در فصول خاصی از سال با مشکل آلودگی شدید هوا روبرو است، ادامه داد: برخی از عوامل ایجاد این آلایندگی‌ها از جمله موضوع ورود ریزگردها از کشور عراق، بین‌المللی بوده و برخی دیگر نیز به دلیل عوامل داخلی از جمله آلایندگی توسط صنایع، معادن و کارخانجات و نیز فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

محبوبی، ضمن تقدیر از مدیرانی که با تلاش و همت خود در راستای حفظ محیط زیست و اجرای صحیح و کامل قوانین مربوط به هوای پاک و قوانین مرتبط قدم برداشته‌اند، اظهار کرد: بعد از تشکیل این جلسه با مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط، که به هر نحوی در اجرای این قانون کم‌کاری و یا ترک فعلی را مرتکب شوند برخورد لازم صورت گرفته و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

او به آمادگی مجموعه بازرسی‌کل استان به همکاری و تعامل سازنده با مدیران دستگاه‌های مرتبط با امر محیط زیست و هوای پاک، اشاره کرد و گفت: باید با روحیه جهادی در جهت جبران کاستی‌های گذشته و حرکت به سوی توسعه استان قدم برداریم و از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله شورای قضائی و شورای دستگاه‌های نظارتی استان در این زمینه استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست