اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، بر لزوم جلوگیری از سو استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت‌های بازرگانی، پیله وری، حساب‌های اجاره‌ای و …تاکید کرد.

داوود منظور، ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، بر تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی از طریق افزایش اشراف اطلاعاتی و شناسایی گلوگاه‌های فرار تاکید و اظهار کرد: ما با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی از جمله ساماندهی دستگاه‌های کارت خوان، رسیدگی به تراکنش‌های بانکی، اجرای مواد ۱۶۹،۱۸۱ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانیم اشراف اطلاعاتی خود را در شناسایی نقاط فرار مالیاتی به کار گرفته و مالیات حقه دولت را دریافت کنیم.

او به جهت گیری سازمان امور مالیاتی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی با اشراف اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: در سایه اشراف اطلاعاتی موفق شدیم بالغ بر ۷۷ هزار مؤدی مالیاتی که با وجود داشتن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تراکنش مالی، متقاضی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در تعیین مالیات شده بودند را شناسایی کرده و جلوی کتمان درآمد و در نتیجه فرار مالیاتی آنها را بگیریم.

منظور، با اشاره از ساماندهی دستگاه‌های کارت خوان در خصوص شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی در طی ۲ ماه گذشته افزود: در ۲ ماه گذشته صاحبان ۲ میلیون دستگاه کارت خوان درخواست غیر فعال سازی داده، یک میلیون دستگاه به حساب پرونده مالیاتی متصل شده و ۱۵۰ هزار نفر نیز متقاضی تشکیل پرونده مالیاتی شده اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، بر تمکین و رضایت مؤدیان در پرداخت مالیات به عنوان یک اصل اسلامی- انسانی تاکید کرد و گفت: لازمه اینکه مؤدی قانع شود به اینکه مالیات حقه و منصفانه‌ای پرداخت می‌کند این است که مأمور مالیاتی از همه ابزارهای تشخیصی در جهت تعیین دقیق و درست مالیات بهره بگیرد.

او بر لزوم جلوگیری از سو استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت‌های بازرگانی، پیله وری، حساب‌های اجاره‌ای و …تاکید کرد و افزود: استانداری‌ها می‌توانند با ساماندهی پیله وران مناطق مرزی در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌های بومی، زمینه تجارت رسمی مردم مرزنشین منطقه را فراهم کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر در خصوص محل هزینه کرد مالیات و عوارض ارزش افزوده به مردم شد.

نادر صادقی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر چاره اندیشی و ارائه تدبیر جهت جلوگیری از سو استفاده از ظرفیت مناطق مرزی توسط افراد سودجو تاکید کرد.

در پایان این مراسم با تقدیر از حسن کوماسی، جعفر پورمختار به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست