اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  طی مراسمی با حضور  رئیس بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی معارفه شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: ۵۰ درصد واحدهای روستاهای مقاوم سازی شده اند.

اکبر نیکزاد با اشاره به اینکه در سال ۸۴ تنها ۷درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده بودند، تصریح کرد: در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده با محوریت مردم ، ۵۰ درصد واحد های روستاهای مقاوم سازی شده اند بطوریکه سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی و شهری نوسازی می‌شود.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۱۰ در کشور جشن برچیدن تمامی واحدهای مسکونی غیر مقاوم روستایی برگزار می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: روستاها کانون تولید هستند ودربحث اقتصاد مقاومتی به روستاها توجه بیشتری شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه درکشور  ۴۰هزار روستای بالای ۲۰خانوار داریم ، اظهار کرد: در حال حاضر برای تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور توسط بنیاد تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه افق طرح هادی ۱۰ساله است، یاد آور شد: هرساله باید در ۴هزار روستا طرح هادی بازنگری شود که سال گذشته در ۴۳۰۰روستا ی کشور طرح هادی اجرا و بازنگری شد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: طرح منظومه ها بصورت گرد هم امدن چند روستا با مرکزیت دو روستا با جهت گیری اقتصادی کلید خورد و سال گذشته ۱۷۸ منظومه در کشور تهیه طرح شد و ۱۲منظومه کار خود را شروع کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: سند خانه های روستایی و شهری زیر ۲۵هزار نفر جز دغدغه‌های اصلی بنیاد مسکن بود که تاکنون برای تمامی ۳میلیون و ۸۰۰هزار مسکن روستایی و شهری زیر ۲۵هزار نفر سند صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: استان از نظر اجرای طرح هادی در کشور جایگاه خوبی ندارد.

یاسر رهبردین افزود: در حال حاضر در  ۳۵درصد از روستاهای استان طرح هادی اجرا شده که نسبت به متوسط کشوری که ۵۲درصد است ، عقب مانده هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۶درصد جمعیت آذربایجان غربی را جمعیت روستایی تشکیل می دهد، تصریح کرد: با این وجود متاسفانه نگاه ویژه ای در بخش اجرای طرح هادی و تزریق اعتبار به روستاهای استان نشده است.

رهبردین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۲۰۵۸روستای بالای ۲۵خانوار است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۹۶۶روستا نیازمند سریع بازنگری طرح هادی هستند که اگر در کمترین زمان این طرح اجرایی نشود شاهد مهاجرت به شهرها و گسترش حاشیه نشینی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: عمران روستایی در روستاهای استان باید جز اولویت های بنیاد مسکن مرکز قرار گیرد.

رهبردین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز ۵ استان آبی کشور است، یاد آور شد: در کنار زلزله خیز بودن استان، با توجه به وجود ۹۰ هزار کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی ،خطر سیل نیز روستاهای استان را تهدید می کند که باید بنیاد مسکن در بحث احداث دیوار ساحلی توجه جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان نیازمند نگاه ویژه و رسیدگی بهتر از مرکز در امر نوسازی، بازسازی روستاهای استان هستیم.

 در ادامه  این مراسم حکم انتصاب  جعفر برزگر قره باغ به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به وی اعطا و از زحمات محمود بدلی قدردانی شد.

برزگر پیش از این مدیرکل اداری و مالی بنیاد مسکن کشور بود و در سابقه اش معاونت مالی و پشتیبانی بنیاد آذربایجان  شرقی و گیلان و سرپرست گیلان و  کارشناس مسئول مالی بنیاد آذربایجان غربی دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست