اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برگزیده استان آذربایجان غربی با حضور رییس کل دادگستری استان ،سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری، سرپرست صمت آذربایجان غربی و رییس اتاق بازرگانی ارومیه  و جمعی ازر فعالین اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه برگزار شد.در این آیین از ۱۷ نفر از صادرکنندگان برگزیده و شایسته تقدیر استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ براساس عملکرد ۱۳۹۹ تقدیر بعمل آمد .

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آئین با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهید چمران گفت : شرایط فعلی جنگ اقتصادی بوده و دشمن با تمام توان در صدد شکست این عرصه است.

ناصر عتباتی افزود : تحریم و جنگ ناجوانمردانه است و دشمن همه تلاش خود را برای فشار بر ایران بکار گرفته است.

وی تاکید کرد : تولید کنندگان، صادرکنندگان و کارآفرینان افسران جنگ اقتصادی هستند.

او اذعان کرد: کارآفرینان دنبال عافیت طلبی نرفتند و در مسیر تولید و اشتغال جهاد می کنند و این نماد وطن پرستی، حزب الهی و انقلابی می باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : ما به وجود تولیدکنندگان افتخار می کنیم چون درب هر کارخانه ای باز می شود درب زندانی بسته می شود.

عتباتی با تاکید بر اینکه ما وظیفه حمایت و پشتیبانی داریم، بیان کرد : مسئولان و مدیران صنعتی، بانکی و قضایی تفسیر قوانین و بخشنامه ها را باید به نفع تولید سوق داد.

رئیس دستگاه قضایی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های ارزنده استان خاطرنشان کرد : این مجموعه با تمام توان در مسیر حمایت از تولید گام بر می دارد و در همین راستا کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری راه اندازی و فعال شد و تاکنون ٢۵ جلسه با ٧٧ مصوبه برای مرتفع کردن مشکلات تولید برگزار کردیم.

عتباتی ادامه داد: یکی از شاخص ترین اقدامات سال گذشته تعیین تکلیف فولاد ارومیه با سرمایه گذاری ١٠٠٠ میلیارد تومانی و اشتغال صدها نفر بود.

وی اذعان کرد: تداوم فعال سازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری اصلی ترین برنامه امسال دستگاه قضایی در آذربایجان غربی است.

عتباتی با اشاره به تبیین شعار سال گفت : دادگستری آذربایجان غربی با تمام توان در مسیر فعال سازی شرکت های دانش بنیان گام بر می دارد.

وی با فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنعت در اتاق بازرگانی ارومیه بیان کرد : رای وحدت رویه اتفاق خوبی است که در سیستم قضایی برای مدیریت بانکی فعال شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به نقش تولیدکنندگان و مسوولیت اجتماعی سرمایه گذاران گفت : در حال حاضر بیش از ١٨٠٠ زندانی در واحدهای تولیدی مشغول بکار هستند.

ناصر عتباتی با اشاره به رشد کمک های مردمی، خیرین و رشد حمایت از ستاد دیه و زندانیان از همراهی تولیدکنندگان و کارآفرینان و عموم مردم تقدیر کرد.

باید اقتصاد دانش بینان در آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، گفت: درحال حاضر واحدهای دانش‌بنیان با ظرفیت بالا در استان در حال فعالیت هستند که اگر مورد توجه قرار بگیرند قطعا بسیار مفید واقع خواهند شد.

جواد کرمی افزود : استان دارای زیر ساخت های مناسبی در ساخت خودرو، قطعات خودرو و باطری خودرو است که می توان با تقویت آنها صادرات این حوزه را توسعه داد.

وی با اشاره به اینکه رتبه پنجم کشوری را ار نظر تعداد معادن داریم، ادامه داد: ما دارای بزرگترین معادن طلای کشور در استانمان هستیم و همچنین در حوزه کشاورزی ۴۶ نوع محصول زراعی و باغی را در استان تولید می کنیم و ظرفیت‌های بالایی در حوزه سردخانه‌ ای و ذخیره‌سازی داریم.

کرمی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های مجموعه استانداری این بوده تا ارتباط خود را با اتاق بازرگانی که بعنوان پارلمان بخش خصوصی است افزایش دهیم و در این راستا نیاز به هماهنگی در زمینه توسعه و پیشرفت استان داریم.

سرپرست معانت امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت : اکثریت تولیدات کشور از مسیر استان صادر می شود اما استان کمترین سهم را در صادرات دارد که باید با برنامه ریزی این سهم افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار توجه به منفعت اقتصادی، باید تغییر نگرش مختصر نسبت به وضعیت استان داشته باشیم، تصریح کرد: امروز فرصتی در استان فراهم شده که همه همراه با هم در راستای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند و کمتر استانی می‌تواند این میزان از هماهنگی و هم‌پوشانی را داشته باشد.

به‌روز کردن ناوگان حمل و نقل برای توسعه صادرات

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: به‌روز کردن ناوگان حمل و نقل برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت‌های گمرکی استان یک الزام است.

عبدالحمید سرتیپی گفت: هزینه های تولید در استان بالا بوده و به دلیل افزایش رقابت بین تولید کنندگان و صادرکنندگان، باید این هزینه‌ها کاهش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های گمرکی استان استفاده بهینه کرد، خاطرنشان کرد: هزینه‌ها باید صادرات محور بوده و هر چیزی که قابلیت صادرات و ارز آوری دارد  باید با حمایت‌های لازم زمینه صادرات آن فراهم شود.

سرتیپی با اشاره به اینکه صادرات یک الزام بوده و دنیا، اصلاحات اقتصادی را از بخش صادرات شروع کرده است، خاطرنشان کرد: در کشور نیز با آزادسازی قیمت‌ها، ثبات اقتصاد کلان، اصلاح اقتصادی و کمک به قشر کم برخوردار در تلاش برای رسیدن به این اصلاحات جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ استانی به اندازه آذربایجان غربی دارای ظرفیت گمرکی و صادراتی نیست، اظهار کرد: طی سال گذشته ۳ میلیارد دلار از استان صادرات داشتیم که می‌توان با برنامه صادراتی درست‌تر این رقم را افزایش داد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یاد آور شد: به‌روز کردن ناوگان حمل و نقل برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت‌های گمرکی استان یک الزام است.

وی افزود: صادرات در استان باید افزایش یابد و این جز با داشتن امکانات و تجهیزات امکان پذیر نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست