اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم تجلیل از از پیشکسوتان و قهرمانان و ورزشکاران ناشنوای آذربایجان‌غربی با حضور مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران،  سیروس احمدی مدیرکل توسعه ورزش و امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان، رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مدیران ستادی، پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به همراه معاونین، عبدالسلام معروفی رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه و همچنین سرهنگ مجیدی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه شهدا و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و جامعه بزرگ ورزش ناشنوایان استان در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان غربی برگزار شد .

در این همایش رئیس هیات ورزش های ناشنوایان استان به سال گذشته کارنامه پرافتخار ورزش ناشنوایان جزء پرافتخارترین ورزشهای سطح کشور بود و در کنار آن ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی به خوبی درخشید.

عبدالسلام معروفی افزود : یکی از افتخارات ورزش ناشنوایان استان آذربایجان غربی که با کمک و حمایت ویژه استاندار و میرکل ورزش و جوانان استان صورت گرفت، احداث اولین سالن اختصاصی ورزش ناشنوایان استان در ارومیه است که در واقع این سالن برای اولین بار در سطح کشور بعد از ساختمان فدراسیون ناشنوایان در ارومیه بعنوان سالن اختصاصی ناشنوایان ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه ورزش ناشنوایان به شدت با کمبود سالن مواجه بودیم  گفت: از سال گذشته تاکنون شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی فیزیکی این سالن بوده ایم که به امید خدا در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس هیأت ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی در خاتمه سخنان خود خود از تلاشها و حمایتهای ریاست فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان و همچنین روسای هیاتهای شهرستانی و تمامی تلاشگران عرصه ورزش ناشنوایان استان تقدیر و تشکر کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره تلاش مدیریت عالی استان جهت توسعه فضای ورزش در استان گفت: امروز یکی از کارهای اساسی مدیریت عالی استان در کنار توسعه فضای ورزشی، حمایت از ورزشکاران این مرز و بوم است.

رضا ابراهیمی افزود: در استان آذربایجان‌غربی نیز توجه ویژه به فضا و رشته‌های ورزشی ناشنوایان شده و البته دولت نیز در همواره از ورزشکاران و قهرمانان حمایت های لازم را داشته است.

وی رشد سرانه ورزشی استان را یکی از محور‌های توسعه استان بیان کرد.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان کشور هم در ادامه این همایش ضمن تقدیر از تلاشهای هیات ناشنوایان استان و تقدیر از حمایتهای مدیرکل ورزش و جوانان استان از ورزش ناشنوایان گفت: از سال گذشته تاکنون ۳ بار به استان آذربایجان غربی سفر داشته ام که این سفرها قطعا بخاطر توانمندیها و پتانسیل های هیات ناشنوایان این استان بوده است.

مهران تیشه گران اظهار داشت: بطور کلی آذربایجان غربی در زمینه تمامی رشته های ورزشی در رنکینگ بسیار خوبی در سطح کشور است و این موفقیتها قطعا بخاطر حمایت های مسئولان و مدیران استانی از ورزش است.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان با اشاره به سختی ورزش ناشنوایان گفت: باید هیچ گونه تفاوتی بین ناشنوایان، معلولان و نابینایان با ورزشکاران عادی وجود نداشته باشد؛ چرا که همه جوانان این مرز و بوم هستند و ما مسئولان نباید خدایی نکرده تبعیضی بین آنها قائل شویم.

وی در ادامه گفت: در وهله اول توجه به معیشت این ورزشکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که این ورزشکاران با ورزشکاران معمولی بسیار متفاوت هستند و ما باید این زیرساخت را برای آنها فراهم کنیم. سالنی که برای این عزیزان در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم با بهره برداری از این سالن شاهد موفقیت هر چه بیشتر ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی باشیم.

تیشه‌گران یادآور شد: البته پاداش قهرمانان ورزشی ناشنوا در سال اخیر به ۶۰ درصد سایر ورزشکاران رسیده است.

وی گفت: در خصوص به کارگیری این ورزشکاران نیز از مدیران استانی خواستار توجه ویژه به قهرمانان کشوری، المپیک و پارالمپیک هستیم تا فرصت استخدام در ادارات استان‌ها را برایشان فراهم کنند.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی استان نیز در ادامه این مراسم از اعلام آمادگی اداره کل بهزیستی استان جهت حمایت هر چه بیشتر از ورزشکاران هیات ناشنوایان استان خبر داد و گفت: این اداره کل تمامی تلاش خود را جهت حمایتهای مادی و معنوی از ورزشکاران این هیات به کار خواهد برد.

در ادامه دکتر سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان استان هم ضمن تشکر از حضور مدیر توسعه وزارت کشور و ریاست فدراسیون ناشنوایان در این مراسم از تلاشهای بی وقفه هیات ناشنوایان استان تقدیر و تشکر کرد

در پایان این مراسم از ورزشکاران ، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست