اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با حضور معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی و مسئولان استانی و دانشگاهی؛ مراسم تودیع رئیس پیشین و معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

دکتر رحیم حب نقی با بیان اینکه در شرایط تحریم ،کشور به علم و دانایی بیش از گذشته نیازمند است تصریح کرد:افزایش توان مهارتی و اشتغال پذیری از،اولویت های وزارت علوم است که باید بیش از گذشته در دانشگاهها به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵میلیون حقوق بگیر دولتی در کشور وجود دارد ظرفیت استخدامی کشور تکمیل است بیان کرد: بیشترین بیکاران کشور را امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند لازم است دانشجویان مهارت لازم را برای ایجاد اشتغال بعد از فارغ التحصیلی کسب کنند.

دکتر حب نقی با تاکید براینکه باید سرفصل های آموزشی کشور تغییر یابد گفت: امروزه در کشور ظرفیت های بالایی وجود دارد و باید با برنامه ریزی  از این پتانسیل و فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جز اولین نهادهای انقلابی بود که باتوجه به شرایط جنگ زمان با فرمان امام راحل ایجاد شد افزود: این نهاد به صورت جهادی تلاشهای فراوانی در مسیر توسعه و رونق انجام داد که جهاد دانشگاهی استان به عنوان الگویی موفق توانست از ظرفیت دانشگاهی و علمی خود استفاده کند و توفیقات متعددی را کسب کند.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه  نیاز است ارگانهایی همانند جهاد دانشگاهی در کشور ریشه بگیرند اظهار داشت: باید از،سبقه انقلابی موجود در جهاد دانشگاهی الگو گرفته  و در مسیر بالندگی با برنامه ریزی به سمت توسعه حرکت کنیم.

باید از ظرفیت جوانان در حل مشکلات کشور استفاده شود

شریفی زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در این مراسم با اشاره به اینکه  باید از ظرفیت جوانان در حل مشکلات کشور استفاده شود اظهار کرد:  جوانان سرمایه های ارزشمند و عظیمی هستند که باید از این سرمایه ها در راستای توسعه و حل مشکلات کشور بهره برد.
 
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در دوره های مختلف تلاشها و موفقیت های متعددی کسب کرده است تصریح کرد: امروزه جهاد دانشگاهی دیگر یک نهال نیست و به درختی تنومند تبدیل شده است که با تلاش پژوهشگران این مجموعه توانایی حل مشکلات کشور را دارد.

باید خروجی دانشگاهها به سمت تربیت کارآفرین هدایت شود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه خروجی دانشگاهها به سمت تربیت کارآفرین هدایت شود گفت: هرگز جوانان به دنبال اینکه دیگران برایشان کارآفرینی کنند  نباشند بلکه هر فرد خو می تواند باتخصص و مهارت آموزی در رشته خود کارآفرین شود.

ولی عاقلی با تاکید براینکه باید مراکز بین رشته ای ایجاد شود تا مشکلات کشور از این بستر حل شود تصریح کرد: باید تلاش شود خروجی دانشگاهها به سمت تربیت کارآفرین هدایت شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه دانشگاههای ما به جای کارآموخته حرفه ای، دانش آموخته حرفه ای تحویل جامعه می دهند، تاکید کرد:ضروری است نگاه بین رشته ای در آموزش عالی و پژوهش بصورت اساسی تقویت شود چرا که با یک نگاه تطبیقی  در رشته های کشورهای توسعه یافته در می یابیم حول و محور یک رشته خاص دانشگاهی دهها مرکز تحقیقاتی بین رشته ای وجود دارد.

امین رستم زاده با اشاره به ۵ رکن توسعه هدف گذاری شده در جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: تحقق تعهد برنامه ای و اسناد بالادستی استانی، ارتقا توسعه ارتباطی و تعاملی، ارتقا توسعه درآمد کیفی و تخصصی و افزایش در آمدهای فناورانه واحد، تعمیق حوزه های فعالیتی و تکیه بر رویکرد بین رشته ای و بین حوزه ای و ارتقا کیفی ابعاد انگیزشی نیروی انسانی جهادگر که نیروی جهادی سرمایه بزرگ جهاد دانشگاهی است، از جمله این ارکان اهداف به شمار می رود.

در این مراسم از زحمات ۱۷ساله دکتر عاقلی به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی استان تقدیر و همزمان  به سمت رئیس مراکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی منصوب شد،همچنین امین رستم زاده به سمت سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست