اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی گفت: مشارکت مردم رکن اساسی مبارزه با کرونا ویروس است. هر جا مردم پای کار آمده اند موفقیت حاصل شده است.

علی مصطفوی در جلسه شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه مسئولیت کمیته اطلاع رسانی کرونا ویروس بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: آموزش و آگاهسازی عمومی، رصد فضای مجازی، پاسخ دهی به شایعات و شبهات و تولید محتوا بر اساس حقیقت باید جزو اولویت های این کمیته باشد.

وی با بیان اینکه باید مردم را در جریان امور قرار داد افزود: شکست کرونا امروز بیش از هر چیزی نیازمند کاهش تجمعات و در خانه ماندن مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به تلاشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حفظ سلامتی مردم گفت: دولت در این راستا با تعطیل نمودن اماکن تجمعی درصدد حفظ سلامتی است.

مصطفوی با اشاره به محدودیت های اعمال شده در خصوص کرونا ویروس گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا آمادگی پذیرش مسافر نوروزی را نداریم و از مردم نیز تقاضا داریم به منظور سفر و یا خروج از استان به قصد کشورهای همسایه به آذربایجان غربی سفر نکنند.

وی بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای استان برای مبارزه با کرونا ویروس تاکید کرد و گفت: علاوه بر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته رصد فضای مجازی نیز با هماهنگی شورای اطلاع رسانی تشکیل می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هراس غیر واقع بینانه و عدم آگاهسازی در مسیر قطع زنجیره انتقال کرونا خلل ایجاد می کند، از متولیان امر خواست تا با اطلاع رسانی درست بستر تقویت اعتماد عمومی را فراهم سازند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت همگرایی رسانه ای برای مدیریت این مهم تاکید کرد : رسانه های استان باید برای مدیریت و پیشگیری از ویروس همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند

مردم واهمه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارند!

فرماندار ارومیه گفت: تاکنون در امر اطلاع‌رسانی کرونا تا حدودی غفلت شده‌است زیرا برخی از مردم از عواقب کار مطلع نیستند و به ظاهر واهمه‌ای از ابتلا به این ویروس ندارند.

علیرضا ملامحمدی‌زاده مشارکت بیش از پیش مردم را خواستار شد و گفت: فرهنگ‌سازی در بین مردم برای رعایت موارد بهداشتی باید از سوی رسانه‌ها و افراد صاحب نفوذ با جدیت بیشتر دنبال شود.

او مصداقی از بی‌توجهی مردم نسبت به مسایل بهداشتی را ذکر و اضافه کرد: یکهزار و ۳۰۰ نانوایی در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد که ۹۸ درصد از آنها دارای دستگاه پرداخت الکترونیکی است اما برخی‌ها همچنان برای خرید نان با پول نقد اصرار دارند.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه عده‌ای از افراد غیربومی در ارومیه به دنبال کرایه خانه در گوشه و کنار این شهرستان هستند، بیان کرد: مردم باید عواقب شیوع بی در و پیکر این ویروس را بدانند و خودشان از اجاره دادن خانه‌هایشان خودداری کنند.

ملامحمدی‌زاده اضافه کرد: اگر مردم در روزهای باقی مانده تا پایان سال هیچ درآمدی هم کسب نکنند می‌توانند به زندگی ادامه دهند و مسوولان نیز به فکر حمایت‌های مالی هستند اما اگر تجمع‌های مردمی ادامه یابد، ممکن است دوره شیوع بیماری به اندازه‌ای طولانی شود که بعد از عید هم به بستن مغازه‌هایشان مجبور شوند.

وی افزود: به شرکت‌های خدمات‌رسان ارومیه اعلام شده است که از صدور فیش‌های کاغذی خودداری کنند و حق قطع کردن امتیازها به دلیل بدهی را ندارند

عواقب شیوع بیماری کرونا نگران‌کننده است

 رییس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز گفت: مردم باید از عواقب شیوع بیماری نگران باشند اما دچار استرس نشوند.

دکتر علی احمد آقاپور به فعالیت آزمایشگاه کرونای استان اشاره کرد و افزود: نتایج آزمایش‌ها هر روز ساعت ۱۸ اعلام می‌شود و رییس دانشگاه علوم پزشکی در ساعت ۲۰ از طریق صدا و سیمای استان آمار مبتلایان به کرونا را اعلام می‌کند.

او بیان کرد: آزمایشگاه کرونای آذربایجان‌غربی در زمان حاضر ظرفیت روزانه ۵۰ نمونه را دارد اما به زودی ظرفیت آن به ۱۵۰ نمونه در روز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ما در مورد آمار کرونا با مردم صادق هستیم و مردم نیز باید آمار موثق را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند تا بیهوده دچار استرس نشوند.

تولید محتوا در زمان حاضر باید مبتنی بر تهدید باشد

 شفیع بهرامیان، عضو شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی نیز گفت: اکنون در شرایط صعود و بلوغ بحران کرونا قرار داریم و سیاست‌گذاری رسانه‌های ارتباط جمعی باید مبتنی بر تهدید باشد تا مردم بی اعتنا نسبت به شیوع این بیماری از عواقب کار خود مطلع شوند.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها هنوز باور نکرده‌اند که چه خطر بزرگی در کمین آنان قرار دارد و این وظیفه رسانه‌هاست که این بخش از مردم را از وجود این خطر مطلع کنند.

وی همچنین مصاحبه با بهبودیافتگان و کادر درمانی مبتلا به این بیماری را پیشنهاد داد و گفت: مصاحبه با این افراد به مردم نشان خواهد داد که خطر کرونا جدی است.

غیربومی ها به دنبال خرید مساکن مهر در ارومیه

رییس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی امر اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا باید به شبهه‌ها پاسخ دهد.

به گزارش کردپرس ؛ یوسف پیربوداقی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا امروزه تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متعددی در سطح جامعه دارد، افزود: خبرهایی به گوش می‌رسد که برخی از افراد غیربومی به دنبال خرید مساکن مهر در گوشه و کنار شهر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست