اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: بافت تاریخی و قدیمی داخل محدوده‌های اصلی پنج  شهر استان با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور احیا، مرمت و حفاظت می‌شود .

جلیل جباری در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح مطالعاتی بافت تاریخی شهرهای استان اظهار داشت: احیای بافت تاریخی شهرهای خوی، ماکو و ارومیه هم اکنون در حال انجام‌ است و طرح احیا و حفاظت بافت تاریخی شهر تکاب و سلماس نیز با تامین اعتبارلازم اجرا می شود.

او ادامه داد: براساس این طرح، تمام بناهای تاریخی داخل بافت قدیمی این شهرها نیز مرمت، حفاظت و استحکام‌بخشی می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: بافت تاریخی و قدیمی داخل محدوده‌های اصلی این پنج  شهر استان با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور احیا، مرمت و حفاظت می‌شود . 

در این جلسه معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر تسریع در اجرای مطالعات بافت تاریخی ۵ شهرهای آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: تمام دغدغه مدیرت استان حفظ و مرمت این بافت های تاریخی با رفع مسائل و مشکلات مردم در توسعه این مناطق است.

آرامون اضافه کرد: در طرح مطالعات بافت های تاریخی شهرهای استان باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی مردم آن منطقه نیز لحاظ شود.

او ادامه داد: طرح مطالعات بافت تاریخی شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، تکاب وسلماس باید هرچه سریعتر و در مدت زمان حداکثر ۶ ماه با مشارکت شهرداری های این شهرها، راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه و برای تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی  با اشاره به اخذ ۵ میلیارد ریال برای اجرای مسیر پیاده و دوچرخه شهر تکاب گفت: در جلسات باز آفرینی شهری نیز اولویت با بافت های محدوده مرکزی و تاریخی شهرهای برای باز تعریف تعاملات پایدار اجتماعی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست