اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات لازم موزه مردم شناسی یا همان حمام “میرزارسول” مهاباد مورد مرمت قرار می‌گیرد.

داوود فرازی  با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه مرمت حمام میرزارسول مهاباد یکی از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان بود با تخصیص اعتبارات لازم مرمت این بنا در دستور کار قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در  سال‌های گذشته اقدامات مرمتی مانند انجام آجرفرش و ساماندهی این حمام انجام شده است و در این مرحله برچینی اندودهای سفیدکاری شده و احیای کانال رطوبت‌گیر حمام انجام می‌شود.

او گفت: حمام میرزارسول مهاباد به شماره ۴۸۴ در تاریخ ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسیده و این حمام یکی از بناهای دوران صفویه در این شهرستان است.

گفتنی است؛ حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد است که پس از مرمت و بازسازی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است؛ این بنای زیبا که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی‌گردد توسط شخصی به نام میزرا رسول ساخته شده است.

در قسمت‌های دیگری از موزه انواع ابزارآلات و ادوات مورد استفاده در قدیم در مشاغل مختلف کشاورزی، آهنگری، طبابت، پخت نان، سفالگری و مسگری و حتی ریسندگی و رنگرزی دیده می‌شود.

موزه مردم‌شناسی مهاباد علاوه به اینکه دارای یک‌هزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی است؛ مکان آن نیز به دلیل اینکه یک حمام عمومی در دوره صفوی بوده همواره مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست