اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۵۸۷ نفر بر اثر تصادفات در سطح استان فوت کرده اند.

سردار رحیم جهانبخش در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کاهش تصادفات نیازمند توسعه و ارتقا فرهنگ ترافیکی و همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای حین رانندگی است، اظهار کرد: با رعایت حق تقدم، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم شتاب زدگی و… می‌توان از بروز حوادث ناگوار تصادفات جاده‌ای جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه از نظر سرانه نرخ وقوع سرقت در کشور، استان ۳۳ هستیم، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر سارق در سطح استان دستگیر شده که ۶۸ درصد از آنها معتاد و کل ارزش اموال مکشوفه از سارقان نزدیک به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است و در ادامه نیز با تلاش شبانه روزی همکارانم ۲۶۲ باند سرقت در سطح استان شناسایی و منهدم شده که ۹۱ نفر مال خر دستگیر و مغازه‌های آنان پلمپ شد.

سردار جهانبخش با اشاره به افزایش وقوع چاقو کشی در سطح استان تاکید کرد: فصل الخطاب و خط قرمز پلیس قانون و امنیت مردم است و همه ما مکلف به رعایت قانون هستیم، رویکرد پلیس بصیرت و دانایی در نظر، اقتدار و مهربانی در عمل است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد طمع دشمنان قرار دارد؛ گفت: پلیس استان با یک نوع نگاه تازه و به صورت کاملاً حرفه‌ای و مقتدرانه طرح‌های خود را با مشارکت مردم شریف استان اجرا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح استان گفت: امروز فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد طمع دشمنان قرار دارد و دشمنان بدانند که عفت و عفیفه بودن در فرهنگ اصیل ما از هزاران سال قبل بوده و خواهد بود.

سردار جهانبخش با بیان اینکه تاکنون، ۱۹۸ هزار پرونده به مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده‌اند، تصریح کرد: با رویکرد جامعه محوری و مردم محوری از این تعداد بیش از ۶۴ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده‌اند

فرمانده انتظامی با اشاره بر ارتقا توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان، از تمرکز بر اولویت انهدام شبکه‌های سازمان یافته قاچاق و جرایم اقتصادی خبر داد و گفت: بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال جرایم اقتصادی (زمین خواری، اختلاس، پولشویی و….) در استان کشف شده و ارزش ریالی انواع کالاهای قاچاق کشف شده (احشام، فراورده‌های نفتی، ارز و…) بالغ بر ۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به شهدای فراجا اظهار داشت: قطعاً دشمن به دنبال گسترش ناهنجاری‌ها و قانون شکنی در جامعه هست چرا که دشمنان درصدد هستند که عوامل اصلی مبارزه با هر گونه ناهنجاری در کشور یعنی پلیس را به شهادت برسانند، دشمنان عوامل خودشان را ترغیب به ترور این مجاهدان فی سبیل الله می‌کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته در حوزه مواد مخدر نیز بیش از ٣ تن و ۶٠٠ کیلو و بیش از ٨ تن نیز مواد شیمیایی کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: در حوزه کلانتری‌ها نیز ۶۴ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده که شامل ١٠٠ هزار پرونده است.

وی در خصوص جرایم جنایی در استان، از کاهش قتل خبر داد و تاکید کرد: شکستن هیمنه اراذل و اوباش در دستور کار جدی قرار دارد و بر اساس قانون به کارگیری سلاح با آنان برخورد می‌کنیم.

سردار جهانبخش در خصوص وقوع قتل در دره شهدا گفت: هیچ قتلی در این منطقه نداشتیم ولی عده‌ای از درگیری در آن منطقه برای منظورهای خود در دعوای قومیتی استفاده کرده‌اند البته یک دعوایی هم وجود داشت که رفع شد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه برخی‌ها برچسب خشن بودن به مردم می‌زنند، افزود: این امر درست نیست چون براساس آمارها از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ما ۱۰ نفر در طول سال مرتکب نزاع شده‌اند که یک صدم درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست