اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن ۶ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به ۵۳۱ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۱۷ تیر ماه، ۸۱۴ مورد بستری در استان داشته ایم که ۳۴۳ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۷۱ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی و امام خمینی ارومیه تکمیل شده است، گفت: در عرض این روز ۱۷۰ نفر بیمار در سطح استان بستری شده اند و در حال حاضر در حال سومین بیمارستان وارد مدار بستری کرونا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در آی سی یو ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد  نفر بد حال و ۵۴ به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

آقازاده بیان کرد: با ۶ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۵۳۱ مورد افزایش یافت که ارومیه با ۱۱۳ نفر، خوی با ۱۱۲، مهاباد با ۸۱، بوکان ۵۵ و میاندوآب با ۴۵ نفر بیشترین تعداد فوتی های کرونا را دارند.

او تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

آقازاده با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست