اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به واکسیناسیون رهبری با واکسن‌ کرونای تولید داخل کشور گفت: پس از ایشان، برای واکسیناسیون مسئولان ارشد سیستم بهداشت و درمان نیز باید واکسن داخلی استفاده شود تا وضعیت اعتماد مردمی نیز بهبود یابد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در شانزدهمین جلسه ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی مقابله با کرونای استان با تاکید بر جلب اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه عوامل مختلفی باعث خدشه‌دار شدن اعتماد مردم شده و باید در همه زمینه‌ها به دنبال احیای این اعتماد نسبت به مسئولان نظام باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی موارد مربوط به واکسن‌های کرونا باید به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود، اذعان کرد: سیستم بهداشت و درمان نیز باید به تمامی ابزارهای اجتماعی و فرهنگی مسلح شود تا بتواند با قدرت وارد میدان شده و موضوعات مربوط به بیماری کرونا را پیگیری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: بیماری کرونا در عین حال تهدید بودن برای سلامت انسانی، یک فرصت برای تجهیز و تکمیل زیرساخت‌ها در همه زمینه‌ها بود و وضعیت زیرساختی کمی بهبود یافت اما بازهم اولویت در خدمات باید در راس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

 رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز گفت: روند ابتلا و بستری های کرونا در استان در چهارمین هفته پیاپی افزایشی بوده و واریانت دلتای هندی در کل کشور در حال گسترش است.

علی احمد آقاپور اضافه کرد: بر اساس آخرین مطالعات، قدرت انتشار این ویروس در فاصله ۱۸۲ سانتی متری در هوا بوده و به همین دلیل حتی بعد از واکسیناسیون نیز باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

او بر فرهنگ‌سازی استفاده از واکسن تولید داخلی در بین مردم تاکید کرد و گفت: متاسفانه مطالعات واکسن‌های تولید داخلی و اطلاعات دقیق آنها کمتر اطلاع رسانی شده و به همین دلیل مردم شناخت خوبی نسبت به کارایی آنها ندارند که در این زمینه مسئولان باید اطلاعات واکسن‌ها را به صورت شفاف از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار دهند.

او با اشاره به آغاز پیک پنجم بیماری کرونا در کشور و آذربایجان غربی گفت: روند ابتلا و بستری های کرونا در استان در چهارمین هفته پیاپی افزایشی بوده و واریانت دلتای هندی نیز در حال گسترش در کل کشور است.

آقاپور از رسانه‌ها خواست در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از واکسن تولید داخلی و معرفی واکسن‌ها یاریگر سیستم بهداشت و درمان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست