اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان از اشرافی گری و دنیا طلبی دوری کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه مسئولان باید از اشرافی‌گری دوری کنند اظهارداشت: زیرا رفاه برای مسئول منجر به دوری او از قشر مستضعف و مردم می‌شود.

وی بانک ها را به حمایت از اقتصاد مقاومتی توصیه کرد و افزود: بانک‌ها باید به عرصه حمایت از تولید داخلی وارد شوند و در این خصوص اقدامات لازم را اعمال کنند که پرهیز از رباخواری در این خصوص بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام قریشی اظهار داشت: ربا در قوانین مملکت حذف شده ولی در عمل حذف نشده است و بانک‌ها باید در این زمینه اقدام کنند زیرا بر اساس آیات قرآنی عواقب بسیار سنگینی برای انجام دهنده آن وجود دارد.

امام جمعه ارومیه در بخش از سخنان خطبه های نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه رباخواری همانند جنگ با خداست و باید بانک‌ها به این مساله توجه و این موارد را رعایت کنند اضافه کرد: باید دولت‌مردان در هر رده‌ای شهیدان رجایی و باهنر را الگو و سرمشق کارهای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان جزو الزاماتی است که باید در بانک‌ها به آن توجه شود. اینکه رهبر انقلاب تولیدکنندگان را رزمنده می‌نامند، لزوم ورود بانک‌ها به عرصه حمایت از تولید داخلی را نشان می‌دهد.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام محرم گفت: باید به عزاداری‌ها و مجالس امام حسین (ع) نگاه ویژه شود زیرا همین عزاداری‌ها موجب ماندگاری دین شده است.

وی اظهار داشت: باید در مجالس عزای حسینی، بیان احکام دینی و اهداف قیام حسینی جدی گرفته شود و در کنار عزاداری‌ها و سیاه پوشیدن‌ها به موضوع بیان احکام دینی هم اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: همه موظف به شرکت در این برنامه هستیم زیرا کمک به مستضعفان و فقرا باعث توجه الهی به جامعه می‌شود و برنامه‌هایی نظیر جشن عاطفه‌ها بهترین نمونه این کمک‌هاست.

حجت‌الاسلام قریشی، رعایت ادب در عزاداری‌های ماه محرم را بسیار مهم دانست و گفت: برخی نسبت به لخت‌زنی اقدام می‌کنند که باید در این مورد توجه داشت که آیا معصومین(ع) از چنین اقداماتی استقبال می‌کنند؟ ادب و احترام در مقابل ائمه(ع) باید در اولویت عزاداری‌ها باشد./ مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست