اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  – رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: انتقال آب از گدار چای به دریاچه ارومیه موجب آبادانی اراضی کشاورزی حریم رودخانه می شود.

ناصر عتباتی در جلسه بررسی مسائل و موضوعات پیرامون رودخانه گدار چای نقده افزود: پیرو بازدید از پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، تونل کانی سیب و رودخانه گدارچای نقده که به همراه مسئولین استانی صورت گرفت مقرر شده بود که مشکلات مربوط به معارضین این رودخانه که مسیر انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه است مرتفع شود و جلسه هم در راستای تعقیب و پیگیری مرتفع شدن این مشکلات برگزار می‌شود.

وی افزود: باید با هماهنگی و ایجاد تفاهم با کشاورزانی که در حریم و بستر این رودخانه دارای مالکیتی هستند امکان اجرای عملیات در رودخانه برای آب منطقه‌ای فراهم شود تا پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه تکمیل و نتایج پیش بینی شده حاصل شده و از تشکیل پرونده‌های قضائی بی مورد جلوگیری شود.

عتباتی با بیان اینکه انتقال آب از رودخانه گدار علاوه بر کمک به احیای دریاچه ارومیه فرصت مناسبی برای اراضی کشاورزی منطقه از جهت تقویت چاه‌های آب آنها بسیار مفید و مؤثر است و موجب آبادانی اراضی مزبور می‌شود، لذا همکاری اهالی منطقه در این کار بسیار بزرگ بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه جلسه اعضای حاضر درخصوص موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیگیری رئیس حوزه قضائی محمدیار با تدابیر قضائی و حقوقی لازم و با استفاده از ظرفیت امام جمعه و سایر مسئولین در پیشبرد این طرح به همراه اجرای عملیات آب منطقه‌ای ظرف ۱۰ روز در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از امکانات از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست