اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون عمران روستایی بنیاد مسکن روستایی از وجود سه هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام هادی در کشور خبر داد.

محمدرضا شاملو صبح یکشنبه در جریان بازدید از طرح هادی روستاهای خوی اظهار داشت: تا پایان سال جاری یک هزار و ۶۰۰ طرح از طرح‌های نیمه تمام هادی اتمام رسیده و آماده بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمه اول امسال نیز ۱۵ درصد از این طرح‌ها تکمیل می‌شود افزود: ۴۵ درصد طرح‌های هادی نیمه تمام روستایی تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: با مجموع اعتبارات استانی امسال اعتبارات عمران روستایی کشور و طرح‌های هادی به بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

شاملو تداوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را از اولویت برنامه‌ای این بنیاد در سال جاری دانست و افزود: امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی می‌شود

وی از افزایش سقف تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی با موافقت دولت و شورای پول اعتبار هم خبر داد و افزود: امسال سقف تسهیلات مقاوم سازی برای هر هر واحد از ۲۵۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

شاملو افزود: پیش‌بینی حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان قیر، حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب طرح‌هادی در ردیف ملی و یک هزار میلیارد تومان در اجرای ماده ۲۶ قانون برنامه از منابع استانی برای عمران روستایی در نظر گرفته شد که قرار است در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد.

وی با اشاره به بازنگری هشت هزار و ۱۷۳ طرح هادی در سراسر کشور عنوان کرد: از این تعداد هفت هزار و ۹۶۵ طرح در روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار و ۲۰۸ طرح در روستاهای دارای کمتر از ۲۰ خانوار بوده است.

شاملو اجرای ۱۹ طرح گردشگری روستایی، بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی، تصویب شش طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در استان‌ها و آغاز مطالعات طرح مکان یابی بهینه سکونتگاه‌های روستایی از اهم فعالیت‌های انجام شده توسط این بنیاد عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست