اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: استان های مرزی مهمترین نقش را در شکست تحریم ها علیه کشور دارند و مردم این مناطق با استفاده از ظرفیت هایی نظیر بازارچه های مرزی می توانند در جهت تامین منافع کشور گام بردارند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: استان های مرزی مهمترین نقش را در شکست تحریم ها علیه کشور دارند و مردم این مناطق با استفاده از ظرفیت هایی نظیر بازارچه های مرزی می توانند در جهت تامین منافع کشور گام بردارند.

به نقل از ایرنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمریکا به تعبیر خود در صدد ایجاد فشار حداکثری در حوزه اقتصاد به ایران است، گفت: راهکار رو در رویی با این فشارها مقاومت است و بر همین اساس، مردم همه استان های کشور باید نقش خود را ایفا کنند که این نقش برای استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی ویژه است.

وی اضافه کرد: همراهی مردم و فعالان اقتصادی در شرایط کنونی برای رد شدن از زیر بار تحریم ها بسیار اثرگذار است و نباید در این وضعیت، انتظار شرایط عادی و بدون مشکل در حوزه اقتصاد را داشت.

او شرایط آذربایجان غربی با توجه به هم مرز بودن این استان با کشورهای ترکیه و عراق را در گذر از شرایط تحریم مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نهادهای ملی نیز در این مسیر همراه مدیران استانی هستند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در حوزه خدمات به ویژه تجارت، صادرات و واردات می تواند اشتغال قابل توجهی را ایجاد کند، بیان کرد: باید با بهره گیری از مزیت این بخش، صدمه های وارد شده به حوزه اشتغال جبران شود.

انصاری از ممنوعیت اختصاص اعتبار برای طرح های با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد در قالب لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: تنها پروژه هایی که به بخش خصوصی واگذار شود می تواند از اعتبار مکمل دولتی نیز استفاده کند که در این خصوص باید همه استان ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با انتقاد از سرانه پایین تسهیلات اشتغال در آذربایجان غربی افزود: با رقم ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کیفیت اشتغال در این استان پایین است و نمی تواند پایدار باشد؛ مسوولان استانی باید در این راستا فکر اساسی بکنند.

او تاکید کرد: باید بررسی های میدانی مناسبی در راستای اثرگذاری تسهیلات بانکی طرح های اشتغال پایدار روستایی و فراگیر انجام شود که در این صورت می توان بخش مهمی از خلاءها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی کرد.

در این جلسه در خصوص طرح های اشتغال پایدار روستایی و فراگیر بحث و بررسی شد؛ آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی کشور بوده و با ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارای مرز رسمی است.

همچنین این استان، نزدیک ترین مسیر را به آب های شمال ترکیه دارد که می توان از این ظرفیت در راستای تجارت بین المللی استفاده کرد.

آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در حوزه اشتغال پایدار روستایی در کشور است که با پرداخت ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در این حوزه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ ظرفیت اشتغال در این استان ایجاد شده است.

سرانه تسهیلات بانکی برای هر شغل در این استان بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و در کشور نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست