اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست شهریاری استاندار آذربایجان غربی و با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و فعالین اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی و اداری  برگزار شد.

حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ارومیه در ابتدای این جلسه گفت : ارزش گذاری غیرواقعی کالاهای صادراتی توسط گمرک در ارتباط با تعهدسپاری ارزی ، مشکلات مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشورهای عراق و افغانستان ، اجرای بند واو تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۷(بانک ها نسبت به توقف عملیات اجرایی علیه وثایق و اسناد رهنی واحدهای تولیدی اقدام نمایند) ، تسریع در تصویب و ابلاغ پیشنهادات مطرح شده در نامه معاون اقتصادی وزیر کشور به استانداران مبنی بر تقسط بدهی واحدهای تولیدی، قانون مالیات، لغو شرط تسلیم دفاتر وارائه اسناد و مدارک تبصره یک ماده ۱۳۳ قانون مالیات مستقیم برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان ، تسریع بانک مرکزی در ابلاغ و اجرایی نمودن پیشنهادات مربوط به بهبود تولید و تجارت و اشتغال استان ها و مشکلات مربوط به تولید، فروش و صادرات محصولات بخش کشاورزی جزو دستورات مهم این جلسه است که امیدواریم به نتیجه مناسب برسند.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه تاکید کرد : خوشبختانه تعامل خوبی در استان در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه قضایی انجام گرفته ، بطوری که امروز شخص رئیس کل دادگستری و در جلسات قبل معاون پیشگیری به نیابت از وی در تمامی جلسات حضور پیدا کرده که به نوبه خودم از همراهی دستگاه قضا در استان تقدیر می کنم.

محمد مهدی شهریاری سرکنسول سابق کشورمان در فرانکفورت آلمان در واکنش به حمایت کنسولی از فعالان تجاری که توسط نماینده مردم ارومیه مطرح گردید ، خاطرنشان ساخت : معاونت اقتصادی و برون مرزی دستگاه دیپلماسی کشور فعال است و با تمام قدرت در خدمت به مدیران واحدهای تولیدی و تجاری گام بر می دارد فقط انتظار داریم تجار در زمان دادوستد استانداری و هم وزارت امور خارجه را در جریان سفر و مبادلات تجاری خود قرار دهند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در واکنش به موضوع راه اندازی دفتر راه آهن ارومیه و سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی هم گفت : نامه نگاری های لازم در بین خصوص انجام گرفته و در سفر ریاست جمهوری به استان طی نشستی با وزیر نفت موضوع سرمایه گذاری هم در دستور کار قرار گرفته است.

شهریاری در خصوص تردد ماشین ها از منطقه آزاد ماکو تا مرکز استان هم گفت : هر چند تمامی مراودات با شخص ریاست محترم جمهور و مسوولان مربوطه برای تردد انجام گرفته، اما با توجه به وجود فرودگاه‌های ماکو و ارومیه علنا زیاد نسبت به این مهم خوش بین بود و مجوزهای لازم را اخذ کرد.

استاندار آذربایجان غربی در واکنش به عدم سرمایه گذاری بانک های خصوصی در استان هم اذعان کرد : طی نامه رسمی به بانک مرکزی اعتراض و انتقاد خود را اعلام و خواستار حل این مشکل و معضل در راستای امر اشتغال زایی و توسعه در استان شده ایم.

پیش شرط معاون رئیس جمهور

جمشید انصاری معاون رئیس جمهور در این جلسه بدنبال پیشنهاد تاج الدینی رئیس کمیسیون کشاوزی اتاق ارومیه مبنی بر تمدید ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صادرات بخش کشاورزی تاکید کرد : در صورتی که این مهم تمدید و یا در دستور کار قرار می گیرد که افرادی که قبلا این تسهیلات را گرفته اند برگردانند تا بتوان برای تمدید دوباره در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیردو به کسانی تسهیلات اختصاص یابد که صادرکننده هستند.

بازارهای هدف را از دست می دهیم

رئیس کمیسیون کشاوزی اتاق صنایع و معادن و بازرگانی و کشاورزی ارومیه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی خواستار حمایت جدی حوزه دیپلماسی خارجی برای فروش محصولات کشاورزی در بازار کشورهای هدف شد و خاطرنشان ساخت: با توجه به محدود بودن زمان صادراتی و فساد پذیر بودن اجناس باعث ایجاد مشکلاتی در روند صادرات این بخش شده است.

بهنام تاج الدینی اذعان کرد : متاسفانه غفلت ما در داخل و برخی از موانع باعث شده که بازار کشورهای هدف را از دست بدهیم و برخی از کشورها به راحتی بازار ما را بدست بگیرند.

انتقاد از شیوه حمایت دولت از واحدهای تولیدی

رئیس خانه صنعت و معدن استان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با انتقاد از شیوه حمایت دولت از واحدهای تولیدی تاکید کرد : نرخ بالای تسهیلات بانکی کمر تولیدکنندگان را شکسته و در حال حاضر بیشتر شهرک های صنعتی در حال رکود هستند.

محمد فاروق گرمیانی ضمن تاکید بر اینکه تولید بشدت نیازمند حمایت دولت و مسوولان امر است، هشدار داد : متاسفانه بدلیل عدم حمایت اصولی دولت ها در ادوار گذشته تاکنون باعث ایجاد مشکلات زیادی در حوزه تولید و اشتغال استان و منطقه شده است.

 راه اندازی بانک های داخلی در کشورهای همجوار 

سید هادی بهادری نماینده ارومیه در خانه ملت هم در این جلسه تاکید کرد : حضور آقای گروسی در این جلسه نشانگر توجه و حمایت ویژه دستگاه قضایی است.

وی خواستار حمایت جدی وزارت امور خارجه کنسولی در کشورهای همسایه برای حل مشکلات فعالین اقتصادی و تجاری شد.

بهادری همچنین خواستار راه اندازی بانک های داخلی در کشورهای همجوار شد.

نماینده مردم ارومیه افزود : سازمان اداری و استخدامی در راه‌اندازی و جذب کارکنان اداره کل راه آهن ارومیه کمک کند.

بهادری خواستار بکارگیری توان بانک های خصوصی در مسیر توسعه شد و اینکه تمام شهرهای استان جزو مناطق عملیاتی قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت همچنین خواستار تسریع در پرداخت صادرات محصولات کشاورزی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست