اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار هیچ محدویت اعتباری در کشور نداریم.

 علی مراد اکبری ظهر شنبه در بازدید پروژه غازان با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان اظهارداشت: آذربایجان غربی یکی از استانهای با ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش اجرای طرح آبیاری تحت فشار است و در حال حاضر نیز طرح های خوبی در استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات شبکه های آبیاری و زهکشی رودخانه های زاب و ارس هم اکنون طرح آبیاری تحت فشار در ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می شود افزود: این طرح هم اکنون بالای ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اکبری با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است عنوان کرد: تاکنون برای اجرای این طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این طرح تا سه ماه آینده آماده بهره برداری می شود اضافه کرد: ۵۰ هزار هکتار از این پروژه ها به پایان رسیده و هشت هزار هکتار نیز زیر کشت سطح قرار دارد.

اکبری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در تاریخ استان بی نظیر است گفت: تمام پروژه هایی که در این ۶۲ هزار هکتار انجام شده، به سیستم های آبیاری مدرن مجهز شده که تلفیقی از روش های کلاسیک ثابت و تیپ است تا کشاورزان از آن بهره لازم را ببرند و در رونق اقتصادی استان و تولید ثروت و امنیت غذایی و پایداری تولید نقش اساسی ایفا کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر در طی ۱۰ سال گذشته، اجرای این طرح ها می تواند به صرفه جویی در مصرف آب کمک شایانی کند

اکبری افزود: سال گذشته در بیش از ۴۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان طرح آبیاری مدرن اجرا شده و امسال بیش از ۲۴۰۰ هکتار اراضی به اتمام رسیده و ۲۰۰۰ هکتار در حال اجراست و ظرفیت خوبی دارد برای توسعه روش های مدرن آبیاری در استان داریم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که تحت پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار گرفته اند به بهره برداری می رسد.

علی مراد اکبری با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته اند افزود: از این میزان ۳۰ درصد معادل ۷۰۰ هزار هکتار از سال ۹۲ تاکنون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۷۲ هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار اجرایی شده است ادامه داد: هم اکنون طرح آبیاری تحت فشار در ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در دست اجراست.

اکبری اظهارداشت: سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار هکتار در اراضی سنتی و ۱۰۰ هزار هکتار در اراضی مدرن طرح آبیاری تحت فشار اجرا شد که ۲۸۰ هزار هکتار آن سال گذشته به اتمام رسیده و تحویل به بهره بردار شد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان سالجاری طرح آبیاری تحت فشار در ۳۰۰هزار هکتار از شبکه های مدرن و سنتی اراضی کشاورزی کشور به اتمام رسیده و تحویل بهره برداران می شود.

وی با اشاره به اینکه منابع اعتباری طرح آبیاری تحت فشار از دو محل صندوق توسعه ملی  بودجه عمومی تامین می شود افزود: در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به این طرح اختصاص داده شده است.

به گزارش مهر ؛ اکبری با تاکید بر اینکه هیچ محدویت اعتباری برای اجرای این طرح در کشور نداریم گفت: در مجموع حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار این پروژه ها قرارا گرفته و فعلا نه تنها محدودیتی برای منابع اعتباری نداریم بلکه از آمادگی کامل برای تأمین منابع براساس ظرفیت ها قرار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست