اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

اگرچه طی برخی از ادوار گذشته گفتمان قومی – قبیله‌ای بر معیارهای انتخاب نماینده مجلس در آذربایجان‌غربی سایه افکنده‌است اما همچنان این امیدواری وجود دارد که مردم استان در ۲ اسفند سال جاری با تکیه بر معیارهای شرعی و عقلانی دست به انتخاب اصلح بزنند.

تفسیرها و باور مردم این استان از انتخاب اصلح نیز بیانگر دغدغه‌های آنان در ارتباط با انتخابات ۲ اسفند است و به نظر می‌رسد مرور معیارهای انتخاب اصلح لازم و تکمیل آن با جمله‌های طلایی رهبری ضروری باشد.
پیمان طاهری معتقد است که «باید در انتخاب نامزد اصلح به برنامه‌های توسعه‌محورش توجه شود» زیرا کشور در ابعاد مختلف به توسعه نیاز دارد و به باور بنده نگاه توسعه‌محور کلید حل مشکلات مردم است.
امیرمهدی صدقی با اشاره به اینکه صداقت در گفتار و رفتار باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: کسی که می‌خواهد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشد نباید وعده توخالی و پوچ به مردم بدهد.

علی الوار نیز با اشاره به معیارهای خود برای انتخاب نامزد اصلح، بیان کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که حفظ وحدت و اتحاد مردم مورد توجه او باشد و کسی که خواهان تفرقه‌اندازی و کسب رای از طریق گفتمان قومیتی است، باید از گردونه انتخابات حذف شود.
حسین علیزاده در رابطه با معیارهای انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید فردی انتخاب شود که آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا را بشناسد و به این آرمان‌ها پایبند باشد.
رسول رسولی توجه به بیت‌المال را معیار انتخاب نامزد اصلح برشمرد و اظهار داشت: کسی باید انتخاب شود که حق و حقوق مردم را بشناسد و از پایمال شدن آن حق جلوگیری کند؛ با تصور بنده، توجه به حقوق مردم موجب تقویت سرمایه اجتماعی خواهد شد.
سیدمهدی کوچک‌نژاد نیز بیان کرد: شخصی باید انتخاب شود که به فسادهای جزئی هم پایان دهد و کارآمدی مسوولان را با جدیت دنبال کند؛ وی با اشاره به اینکه نامزدها هم باید از دادن وعده‌های توخالی پرهیز کنند، بر نقش نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
سعید شفیعی هم با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید توانایی سخنوری و جسارت لازم را در مقابل بدخواهان دشمنان داشته باشد، بیان کرد: یک فرد منتخب باید علم و آگاهی کاملی نسبت به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

عفت حسینی نیز ضمن تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای مجلس، بیان کرد: اگر نامزدهای انتخابات مجلس هزینه‌های تبلیغاتی خود را صرف محرومان کنند، بسیاری از مشکلات این قشر آسیب‌پذیر برای مدتی حل می شود و مردم نیز از آنان استقبال می‌کنند.

سخنان مسوولان آذربایجان‌غربی در مورد انتخاب اصلح نیز بخش دیگری از معیارهای انتخاب را پیش‌رو قرار می‌دهد و هرکدام از آنان تحت تاثیر جایگاهی که دارند، به موضوع نگاه می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرده است که «انتخابات میدان مسابقه برای خدمت به مردم است و نباید کسب قدرت مدنظر آنان باشد».
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ادامه داد: دادن وعده‌های دروغ و باطل، اسراف در هزینه‌های تبلیغاتی و تخریب همدیگر برای رسیدن به رای بیشتر، امور ناپسندی است که باید نامزدها از آن پرهیز کنند.
وی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ رفاقت و همدلی در تبلیغات خود، از سیاه‌نمایی و دادن وعده‌های توخالی به مردم بپرهیزند.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی نیز معتقد است که شیرینی شور و نشاط انتخاباتی نباید با تخلف برخی از نامزدها تلخ شود تا مردم به صورت حداکثری و در چهارچوب قانون به یک انتخابات سالم و قانونمند روی بیاورند.
علی مصطفوی با تاکید بر اینکه نامزدها زمان قابل توجهی برای شناساندن خود و تبیین برنامه‌ها و اهداف‌شان در اختیار دارند، ابراز امیدواری کرد که «این افراد منادی قانون‌مداری باشند و از تخلف انتخاباتی، تخریب نامزدهای دیگر و دادن وعده‌های توخالی دوری کنند».
چکیده طلایی از معیارهای انتخاب اصلح را می‌توان با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف تاریخی دنبال کرد و تا حدود زیادی به جمع‌بندی رسید. 
رهبری در این باره تاکید کرده‌اند که «نماینده‌ صالح ‌کسی است که پایبندی او به اسلام باشد، پایبندی او به عدالت باشد، پایبندی او به منافع ملی باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصی باشد و اگر این نشد، آن نماینده، نماینده‌ خوبی نیست».
«مردم باید به کسانی رأی دهند که به آنها اعتماد و اطمینان دارند و می‌دانند که دچار انحراف و فساد نخواهند شد و برای اسلام، پیشبرد اهداف انقلاب و گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلابی و نیز رفاه مردم کار و تلاش خواهند کرد». (پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت آغاز سال نو؛ یکم فروردین ۷۵)
«همچنان که شرکتِ در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است». (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از علما، روحانیان، فضلا و مبلغان؛ ۱۳ اردیبهشت ۷۶)
«انتخاب نامزد اصلح نیز در میان نامزدهای صالحی که صلاحیت آنها تایید می‌شود، دارای اهمیت فراوانی است». (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم جیرفت؛ ۱۷ اردیبهشت ۸۴)

«نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر اهانت نکنند؛ خب، جنابعالی نامزد هستید، معتقدید که آدم صالحی هستید، آدم برجسته‌ای هستید؛ بسیار خوب، از خودتان هرچه می‌خواهید تعریف کنید بکنید امّا به رقیبتان اهانت نکنید، به رقیبتان تهمت نزنید، از رقیبتان غیبت هم نکنید؛ تهمت و افترا یعنی نسبتی بدهید که واقعیّت ندارد».
«[امّا] غیبت یعنی نسبتی بدهید که واقعیّت دارد؛ غیبت هم نباید بکنید. بنابراین این هم یک وظیفه است و یک معیار است برای سلامت انتخابات».
«نمایندگان بروند آنچه را در وسعشان، در قدرتشان، در صلاحیّتشان هست، برای مردم بیان کنند؛ مردم هم نگاه می کنند، خوششان می‌آید رأی می‌دهند، خوششان نمی‌آید رأی نمی‌دهند؛ این می‌شود [انتخابات‌] سالم». (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات؛ ۳۰ دی ۹۴)
به گزارش ایرنا ؛ شور و نشاط انتخاباتی در حالی رفته‌رفته در حوزه‌های ۱۰‌گانه انتخاباتی آذربایجان‌غربی روبه گسترش است که جوانان پای ثابت تبلیغات انتخاباتی هستند و گفتمان انتخاباتی در محافل مردمی در حال شکل‌گیری است و قرار است مردم دوم اسفندماه اصلح ترین کاندیدا را برای دوره یازدهم راهی خانه ملت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست