اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی در استان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که صبح امروز با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، گفت: اقدامات و تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی در استان پیش بینی شده است.

مقام عالی استان اضافه کرد: تمامی مسیل ها و نقاط بحرانی در معرض سیل در استان شناسایی و اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی در این نقاط توسط فرمانداران و دستگاه های ذیربط انجام گرفته است.

وی افزود: با بارندگی های بسیار خوبی که اتفاق افتاده و ادامه دارد، وظیفه ماست که با مدیریت صحیح، بیشترین بهره را از این نعمت الهی بویژه در جهت احیای دریاچه ارومیه ببریم.

شهریاری در ادامه ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت های هواشناسی در آذربایجان غربی، از اداره کل هواشناسی استان خواست طرح مطالعاتی را در این خصوص تهیه نماید.

استاندار آذربایجان غربی لایروبی رودخانه ها را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه های استان در دستور کار است؛ این کار در حقیقت یک سرمایه گذاری برای استان است که می تواند از بروز حوادث و خسارات سنگین ناشی از سیل جلوگیری کند.

 شهریاری همچنین از تشکیل ستادی به منظور آزادسازی حد بستر و حریم رودخانه ها در استان خبر داد و گفت: متاسفانه در برخی رودخانه ها، تعرضات گسترده ای به بستر و حریم رودخانه انجام گرفته که با تشکیل ستادی متشکل از مقامات قضایی استان، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه به موضوع اصلاح میانگذر دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد پل های آب گذر برای چرخش بهتر آب دریاچه ارومیه می تواند در احیای دریاچه موثر باشد که اجرایی شدن این طرح را از طریق معاون اول رئیس جمهور پیگیری خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان از رسانه های استان بدلیل اطلاع رسانی به موقع اخطارهای هواشناسی و همراهی در جهت رفع مشکلات استان قدردانی نمود.

در این جلسه آخرین وضعیت بارش ها، میزان ذخایر سدها و وضعیت ورودی و خروجی آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست