اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری اقتصادی خوبی بین ایران و اقلیم کردستان عراق وجود دارد، گفت: البته همکاری اقتصادی و تجاری بین استان‌های ۲ طرف مرز کافی نبوده و باید افزایش یابد.

وحید جلال زاده در نشست استانداران استان‌های مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق افزود: سهم جمهوری اسلامی ایران بخصوص استان‌های هم مرز با اقلیم کردستان، در صادرات خدمات فنی مهندسی به این منطقه قابل توسعه است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و امنیت عراق و کردستان عراق پیشرفت و امنیت جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: با دیدن پیشرفت‌های شما، بسیار خوشحال می‌شویم؛ اقتصاد همیشه امنیت ساز بوده و باید زمینه همکاری بخش خصوصی ۲ طرف را فراهم کنیم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سرمایه گذاری‌های مشترک، مراودات را توسعه می دهد، افزود: در این راستا می‌توان با راه اندازی شهرک مشترک مرزی در تمرچین، اقدامی اثرگذار داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی و نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: ارتباط و مراودات بین استان‌های هم مرز با اقلیم کردستان عراق، رابطه‌ای برد – برد است.

روح الله حضرت پور افزود: آماده ایجاد ‌کارخانه‌های صنایع تبدیلی و نمایشگاه‌های مشترک در اقلیم کردستان عراق هستیم.

دیگر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: رویکرد مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت تجارت بین المللی بوده و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در راستای توجه به موضوع مهم واردات و صادرات از سوی مجلس در حال بررسی است.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر ادامه داد: اولویت اول در مراودات تجاری، بالا بردن سرانه درآمد مرزنشینان و فراهم سازی زمینه کاهش و مهار تورم است.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، اظهار کرد: امیدواریم این نشست‌ها، ارتباطات روزافزون بین استان‌های مرزی ایران اسلامی با اقلیم کردستان عراق را توسعه‌ بخشد.

حسین پور اضافه کرد: پیگیر ایجاد مرز جدیدی بین ۲ طرف در شهرستان تازه تاسیس میرآباد با تدبیر مسئولان ۲ کشور ایران و عراق هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست