اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا در استان گفت: بیماری کرونا بسیار سریع در حال انتشار است و ویروس دلتا در بین مبتلایان غالب است. اکنون تخت های بیمارستانی در استان در حال پر شدن است و کمبود پرستار هم در بیمارستان ها وجود دارد.

به گزارش کردپرس، جلسه اورژانسی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی، اعضای قرارگاه کرونا در خصوص وضعیت قرمز استان آذربایجان غربی و طرق ارائه خدمات صددرصدی به بیماران کرونا برگزار شد.

دکتر جواد آقازاده در خصوص افزایش بیماران کرونا در استان گفت: بیماران کرونا مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته ۲٫۵ تا ۳ برابر شده است و بیماران کرونای بستری شده در بیمارستانها افزایش یافته است.

او افزود : بیمارستانها موظف هستند بیماران الکتیو را تا فروکش کردن موج پنجم بستری ننمایند بطوریکه تختهای کافی برای بستری کلیه بیماران کرونایی نیازمند به بستری وجود داشته باشد.

تهدید کمبود تخت در بیمارستان های آذربایجان غربی

دکتر آقازاده ادامه داد: در بیمارستانهای استان، تختهایی برای دریافت داروهای سرپایی بیماری کرونا در نظر گرفته خواهد شد بطوریکه افرادی که نیازمند بستری نبوده و صرفا جهت دریافت دارو نیازمند بستری هستند راحتتر داروهای خود را دریافت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تاکید بر انتشار بسیار سریع بیماری کرونا و غالب بودن ویروس دلتا در بین مبتلایان گفت: تختهای بیمارستانها در حال پر شدن است و کمبود پرستار در بیمارستانها وجود دارد.

او مراسمات دورهمی از جمله عروسی ، عزا ، میهمانی ها و مسافرت ها را جز عوامل اصلی انتشار بیماری دانست و از مردم استان درخواست کرد: پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از مراسمات و دور همی را رعایت نمایند .

آقازاده تاکید کرد: در صورت عدم رعایت پروتکلها و تعطیل نکردن مراکز پر ازدحام به زودی با مشکل تخت در بیمارستانهای استان مواجه خواهیم شد.

تعداد فوتی های کرونا در روزهای آتی افزایش می یابد

دکتر آقازاده بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی از ۲۴۷۱ نفر در تاریخ ١٠ مرداد به ۳۱۱۴ در یازده مرداد و  ۳۴۷۷ نفر در دوازده مرداد رسیده است و این گواه بر این است که استان آذربایجان غربی همچون سایر استانها وارد موج پنجم شده است.

او افزود: تعداد بیماران بستری هم در دوازده مرداد ۱۲۲۳ نفر است در حالی که در پیک موج چهارم این تعداد ۱۳۵۸ نفر بستری بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی گفت: به طبع افزایش بیماران ICU تعداد بیماران بدحال و نیازمند دستگاه ونتیلاتور افزایش یافته و تعداد فوتی ها در روزهای آتی افزایش می یابد.

عدم اعمال محدودیتها توسط مسئولین و عادی انگاری مردم

دکتر آقازاده تصریح کرد: با اضافه شدن سه شهرستان به جمع شهرهای وضعیت قرمز اکنون ماکو، شوط، چایپاره، خوی، ارومیه، مهاباد، سردشت، شاهین دژ، تکاب، میاندوآب،سلماس و نقده در وضع قرمزند و بقیه شهرستانها نارنجی هستند.

او اظهار داشت: عدم اعمال محدودیتها توسط مسئولین و عادی انگاری مردم عامل اصلی این سیر صعودی در کل کشور است. در حال حاضر خود مراقبتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات همچنان عوامل مهم در پیشگیری از شیوع بیماری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست