اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در جلسه پسماند شهرستان پیرانشهر گفت: پسماندهای سه شهر پیرانشهر، نقده و اشنویه در مرکز بازیافت پیرانشهر بازیافت خواهد شد.

سیف الله مطلبی در جلسه پسماند شهرستان پیرانشهر که با حضور فرماندار، و شهردار و سایر اعضای کارگروه مدیریت پسماند در محل سالن اجتماعات فرمانداری پیرانشهر ترتیب یافت ، طی سخنانی گفت: بر اساس آمارهای موجود میانگین سرانه تولید پسماند در سطح استان آذربایجان غربی ۷۰۰ گرم در روز است که رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از آن نیازمند مدیریت صحیح پسماند در سطح استان است.

وی ادامه داد: برای کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از تولید و دفع پسماند ۹ مرکز اصلی دفن و بازیافت زباله در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مطلبی در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که وجود کارخانه بازیافت در شهرستان پیرانشهر یک امتیاز ویژه برای شهرستان محسوب می شود، اضافه کرد: پسماندهای سه شهر پیرانشهر، نقده و اشنویه در مرکز بازیافت پیرانشهر بازیافت خواهد شد که از این زباله ها ۷۰ درصد قابل بازیافت بوده و ۳۰ درصد آن باید دفن شود که زباله غیرقابل بازیافت به شهرهای مرجع بازگشت داده و در آنجا دفن خواهند شد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : مدیریت پسماند در شهرهای پیرانشهر و سردشت اهمیت بیشتری دارد چرا که به دلیل میانگین بالای بارندگی در این دو شهرستان امکان ورود شیرابه زباله ها به آب های زیرزمینی وجود دارد و برای رفع این مشکل باید کارخانه بازیافت را در پیرانشهر دوباره احیا نمود و در همین راستا دولت از طرح های مدیریت و بازیافت پسماند در این دو شهرستان حمایت ویژه ای خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست