اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار پیرانشهر درخصوص آخرین وضعیت دفع زباله های پیرانشهر گفت: اکنون در سطح شهرستان پیرانشهر روزانه حدود یکصد تن زباله تولید می شود.

انور سعیدی، شهردار شهر پیرانشهر در جلسه مدیریت پسماند شهرستان پیرانشهر که با حضور مدیر کل دفر امور شهری و شوراها ، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد با اشاره به آمار تولید زباله در سطح شهر پیرانشهر گفت: بر اساس آمارهای موجود روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله فقط در سطح شهر پیرانشهر تولید می شود.

وی ادامه داد: عدم فعالیت کارخانه بازیافت زباله در سطح شهرستان پیرانشهر متأسفانه دفن و یا بازیافت این میزان زباله را عملاً برای شهرداری پیرانشهر با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.

سعیدی اضافه کرد: در سطح روستاهای پیرانشهر نیز روزانه ۵۰ تن زباله تولید می شود که در مجموع در سطح شهرستان پیرانشهر شاهد تولید روزانه ۱۵۰ تن زباله هستیم که اگر بدرستی مراحل دفن و یا بازیافت ان مدیریت نشود علاوه بر ایجاد چهره بسیار زشت جامعه با مشکلات زیست محیطی نیز مواجه خواهیم شد.

شهردار پیرانشهر تصریح کرد: شهرداری پیرانشهر برای کاهش اثرات زیست محیطی پسماندها در پیرانشهر، مکان یابی جدیدی برای دفن زباله انجام داده است و برای بازیافت زباله ها آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است که باتوجه به فعالیت قبلی شرکت “کاوشگران صنعت کنکاش” و احداث کارخانه بازیافت، آماده همکاری جهت راه اندازی مجدد این کارخانه می باشد.

سید علی ترابی ، فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه طی سخنانی کوتاه با اشاره به رشد بی سابقه جمعیت در شهرستان پیرانشهر گفت: شهرستان پیرانشهر در سال های اخیر با رشد سریع جمعیت روبرو بوده و میانگین رشد جمعیت در این شهرستان دو برابر میانگین استانی است و این موضوع موجب ایجاد مشکل درمدیریت پسماند شده است.

وی ادامه داد:  در راستای رفع مشکلات ناشی از پسماند زباله های تولید شده در سطح شهرستان، فعال سازی مجدد کارخانه بازیافت برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و دولت آماده ارائه تسهیلات ویژه برای فعالیت مجدد این کارخانه است.

فرماندار پیرانشهر در ادامه سخنان خود ضمن دعوت از بخش خصوص به همکاری در سرمایه گذاری مدیریت پسماند شهرستان یادآور شد، در پیرانشهر برای مدیریت پسماند ظرفیت های مناسبی وجود دارد که علاوه بر وجود کارخانه بازیافت، نخبگان فراوانی وجود دارند که می توان با حمایت از آن ها مشکلات این بخش را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست