اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: میانگین سنی ازدواج دختران در آذربایجان غربی ۲۲ سال است.

حیرت انگیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص رخدادهای ازدواج و طلاق در ۴ ماهه آغازین سال۹۷ گفت: تعداد ۸هزار و ۷۸۳ ازدواج و ۱هزار و ۷۰۸ طلاق در ۴ماه ابتدایی سال۹۷ (ثبت شده تا۳۱شهریورماه ۹۷) رخ داده است.

وی یادآور شد: میانگین سنی مردان در اولین ازدواج ۲۶سال ونیم و میانگین سنی زنان در اولین ازدواج ۲۲سال بوده است، همچنین درهنگام طلاق مردان بطور میانگین حدودا ، ۳۶ساله و میانگین سنی زنان در هنگام طلاق نزدیک به ۳۱سال بوده است.

حیرت انگیز نرخ عمومی طلاق (با در نظر گرفتن همه افراد جامعه اعم از گروه های سنی و جمعیتی گوناگون ) به ازای هر هزار نفر جمعیت ساکن استان را ۸واقعه ازدواج عنوان کرد و گفت: طبق گزارش آماری بیشترین میزان عمومی ازدواج مربوط به شهرستان های چایپاره ، چالدران و شوط و کمترین آن در شهرستانهای پلدشت، پیرانشهرو ارومیه می باشد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی میزان عمومی (ناخالص) طلاق در استان را ۱٫۵ ، به ازای هر هزار نفر جمعیت ساکن در آذربایجان غربی خواند و گفت: بر اساس آمار شهرستانهای شاهین دژ و مهاباد دارای بیشترین میزان عمومی طلاق نسبت به جمعیت خود و شهرستانهای چالدران و پلدشت دارای کمترین میزان عمومی  طلاق نسبت به جمعیت ساکن در شهرستان خود را دارا هستند.

وی تعداد کل ولادت های ثبت شده در شش ماهه آغازین سال جاری را ۳۱هزار و۴۷۶ رخداد اعلام کرد که از این میان ۱۶هزار و ۳۴۹پسر و ۱۵هزار ۱۲۷ دختر بوده و در این مدت به ازای هر۱۰۰ دختر متولد شده ،  ۱۰۸پسر در این شش ماه به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه ۶۴درصد ولادت ها در این مدت در شهرها به ثبت رسیده است، افزود: در نزدیک به ۹۹٫۶۵موارد، تولدها درمهلت قانونی تا یک سال پس از وقوع ثبت شده اند.

حیرت انگیز میزان ناخالص ولادت در استان از فروردین تا پایان شهریور سال ۹۷ را  ۱۸٫۹ به ازای هر هزار نفر جمعیت ساکن در استان عنوان کرد و اظهار کرد: در نیمسال اول سال۹۷، نام های پسرانه  محمد، علی ، امیرعلی ، آیهان ،ابوالفضل ، امیرحسین ، امیرمحمد ، علی اصغر ، طاها ، محمدطاها و نام های دخترانه فاطمه ، زهرا ، یسنا ، باران ، آیلین ، رها ، اسرا ، نازنین زهرا ، آنتا ، الینا محبوب ترین نام های انتخاب شده برای نوزادان بوده اند.

وی افزود:  خانواده های ایرانی در دهه محرم اسامی پسرانه محمد ، علی اصغر ، امیرعلی ، سبحان ، امیرحسین ، امیرعباس ، طاها ، آیهان ، محمدطاها وحسین و اسامی دخترانهء فاطمه ،زهرا ، نفس ، یسنا ، آنیا ، آوا ، آوان ،حلما ، نازنین زهرا و نیلا را برای فرزندان خود برگزیده اند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به میزان مرگ و میر در استان تصریح کرد: در نیمسال نخست سال ۹۷ ،میزان مرگ و میر برابر با  ۷هزار و۳۷۸ نفر بوده است که از این تعداد ۴هزار و ۱۰۱مرد و ۳هزار ۲۷۷ زن بوده اند، یعنی به ازای فوت هر۱۰۰نفرزن ، ۱۲۵مرد از دنیا رفته اند.

حیرت انگیز میزان عمومی مرگ و میر در شش ماه نخست سال ۹۷ را ۴٫۴نفر به ازای هر هزارنفرجمعیت ایرانی ساکن در کشور برشمرد و ادامه داد: نزدیک به ۶۵درصد از موارد مرگ و میر در شهرها به ثبت رسیده و همچنین ۹۹٫۷۵درصد موارد مرگ ومیر در مهلت قانونی یعنی تا یکسال پس از وقوع به ثبت رسیده است .

وی اظهارکرد: بیشترین دلیل مرگ ومیر در نیم سال نخست سال ۹۷ در استان بیماریهای قلبی عروقی با بیش از ۳۸٫۷درصد موارد بوده است بعد از آن سرطانها و تومورها ۱۴٫۴درصد وحالات بد تعریف شده و مبهم با۱۱درصد وحوادث غیرعمدی با ۸٫۳درصد بیشترین دلایل فوت استان بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست