اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : شهردار ارومیه گفت: برای جلوگیری از خسارت ها و مدیریت بهینه در خصوص آبگرفتگی معابر در پی بارشهای نیمه دوم سال نقاط سیل خیز و حادثه خیز شهر ارومیه شناسایی شد.

محمد حضرت پور ظهر شنبه در گفتگوی خبری با بیان اینکه مدیریت شهری در آماده باش کامل برای بارشهای نیمه دوم سال و آبگرفتگی معابر قرار دارد افزود: برابر مطالعات انجام شده طی سال های اخیر و اقدامات صورت گرفته چون ایجاد کانال برای پیشگیری از آب گرفتی معابر مشکلی در خصوص گرفتگی معابر بصورت جدی وجود نخواهد داشت و کانال های شهری جوابگوست.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز و سیل خیز در سطح شهر ارومیه شناسایی شده است، افزود: نقاط سیل خیز چون  فلکه دریا، خیابان هفت تیر، چهارراه ولیعصر، تقاطع غیر همسطح میرزای شیرازی و استاد شهریار و آپارتمان های ۵۰۰ دستگاه و شیخ شلتوت  شناسایی شده و برای ساکنان این مناطق بیمه حوادث صادر شده  است.

شهردار ارومیه با اعلام اینکه تا کنون و طی سال های اخیر جهت جلوگیری ازآب گرفتگی معابر در حدود ۳۰۰ کانال در سطح شهر ارومیه ایجاد شده است، گفت: برابر مطالعات در نقاط حادثه خیز  در مناطق پنج گانه شهر ارومیه کانال های دفع آب های سطحی  ایجاد شده تا در زمان بارندگی ها با مشکلات مواجه نشویم.

حضرت پور با بیان اینکه مشکلی از بابت سرریز شدن آب به حیاط و منازل مردم در اغلب محله های شهر ارومیه دیگر وجود ندارد،عنوان کرد:عدم هدایت آب های سطحی به منهول فاضلاب های خانگی جهت جلوگیری از آب گرفتگی  معابر توصیه می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر آب گرفتگی معابر در زمان بارش ها  سرریز آب از منهول های فاضلاب است، اظهارداشت:  بیشتر آب های سطحی منازل در زمان بارش به شبکه فاضلاب خانگی هدایت می شود که این  مهم باعث بروز مشکلاتی در زمان بارشها و سرریز آب در معابر می شود.

حضرت پور در ادامه  با یادآوری طرح پویش مدیران پاسخگو در راستای اجرای سیاستهای ابلاغی شهرداری و تاکید مقام معظم رهبری، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش ارتباط و اعتماد بین مردم و شهرداری است و در این راستا تاکنون  شهرداری مناطق یک و سه در سامانه ۱۳۷ به صورت زنده پاسخگوی مشکلات مردم شدند.

شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه نباید از این ارتباطات های مردمی غافل شد، بیان کرد: بر تمامی سازمانها دستور ویژه جهت پررنگ شدن ارتباطات مردمی و رفع مشکلات صارشده و بنده نیز برای به نتیجه رسیدن مطالبات نظارت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست