اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی گفت: میزبانی آذربایجان غربی از اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف، برای مردم و مسئولان این دیار افتخار است.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با «پاتریارک مارآوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه افزود: این ملاقات‌ها نشان از جایگاه والای ادیان در جمهوری اسلامی بوده و ما خوشحال از میزبانی از رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری هستیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که مهد ادیان محسوب می‌شود، اضافه کرد: شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی به‌عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان و مذاهب در کشور مطرح است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اصولی که ادیان دنبال می‌کنند، زندگی مسالمت آمیز و صلح‌ بین پیروان ادیان الهی است، ادامه داد: با افتخار اعلام می‌کنیم میزبان مردمانی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف هستیم که با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: خدماتی که نظام برای مردم انجام می‌دهد، بدون توجه به قومیت و دین و مذهب بوده و به رسمیت شناختن ادیان، از ویژگی‌های مهم قانون اساسی ایران بوده و خدمات ویژه به پیروان ادیان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود مدارس دینی، آموزشی و کلیساها و وجود نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، از جمله نشانه‌های توجه ایران اسلامی به ادیان است.

معتمدیان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در برهه های مختلف از خدمات آشوریان و مسیحیان برخوردار بوده و اخیرا نیز شاهد بازگشت پیکر یک شهید آشوری دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها به کشور بودیم.

وی با اشاره به وجود کلیساهای زیاد در منطقه و آذربایجان غربی یادآور شد: در زمان جنایت‌های داعش علیه آشوریان در عراق و سوریه، همه ایرانیان به ویژه سردار سلیمانی برای نجات آنان تلاش زیادی داشتند.

معتمدیان همچنین از همراهی آشوریان برای خدمت رسانی به زائران اربعین طی سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین در مرز تمرچین‌ قدردانی کرد.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در زمان حضور داعش در سوریه روزهای سختی را گذراندیم، اظهار کرد: با ایستادگی سوریه و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران، سوریه توانست روی پای خود بایستد.

پاتریارک مارآوا روئیل سوم ادامه داد: از مردم ایران قدردانی می‌کنیم برای اینکه به مردم سوریه کمک کردند و شکرگزار خداوند هستیم که سوریه یک بار دیگر روی پای خود ایستاده است.

وی تاکید کرد: ما به خاطر محبت‌های جمهوری اسلامی ایران به آشوریان احترام زیادی برای مردم و مسئولان این کشور قائل هستیم.

پاتریارک مارآوا روئیل سوم افزود: آشوریان از نظر تاریخی، قدمت زیادی در ارومیه دارند و ما در سختی‌ها در کنار هم بوده‌ایم و یک سری از کلیساهای بسیار قدیمی ما در این منطقه قرار دارد.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری اضافه کرد: ما برای حفظ، نگهداری و مرمت کلیساها در آذربایجان غربی از مسئولان استان قدردانی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست