اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : “نازدار افشنگ”، معلم روستای “باب خالد آباد” اشنویه، برای تدریس مجازی به دانش‌آموزان و دسترسی به اینترنت مجبور است، روزانه مسیر طولانی را در میان کوهستان برفی طی کند تا در ارتفاعات بتواند به اینترنت دسترسی پیدا کند. اکنون مسئولان راه اندازی اینترنت نسل چهارم در این روستای اشنویه را تا یک ماه دیگر وعده داده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روستای صعب العبور “باب خالدآباد” اشنویه، روستایی از توابع بخش مرکزی این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی با ۱۱۹ نفر جمعیت است.

 این روزها معلم فداکاری مقطع ابتدایی این روستا با انتشار ویدیویی از خود نسبت به نبود اینترنت در این روستا و روستاهای مجاور آن اطلاع رسانی کرد و گفت: «هر روز باید کیلومترها در برف کوه پیمایی کنم تا در ارتفاعات جهت تدریس مجازی به دانش آموزان به اینترنت متصل شوم».

“نازدار افشنگ”، معلم روستای “باب خالد آباد” اشنویه، است. او می گوید: «پس از شیوع کرونا آموزش به فضای مجازی و استفاده از شبکه شاد منتقل شده است اما متاسفانه روستای باب خالدآباد اشنویه فاقد اینترنت است و من مجبورم هر روز برای دسترسی به اینترنت و ادامه آموزش مجازی کیلومترها در کوهستان برفی راهپیمایی طی کنم تا بتوانم به نقطه‌ای برسم که برقراری اینترنت در آن میسر باشد».

افشنگ ادامه می دهد: «من تنها معلمی نیستم که با این مشکل روبرو شده ام علاوه بر من دانش آموزان نیز از دسترسی به اینترنت محرومند».

 این معلم فداکار از مسئولان درخواست می‌کند که برای سه روستای مجاور نیز اینترنت فراهم شود تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از اینترنت و آموزش مجازی بهره مند شوند.

وعده ارتقاء سایت‌همراه روستای باب خالد آباد اشنویه

در پی انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی، جلیل نژاد، مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی از ارتقاء سایت‌همراه روستای باب خالد آباد اشنویه خبر داد و اظهار داشت: «با وجود اینکه این روستا، در برنامه واگذاری اینترنت پرسرعت ثابت قرار دارد اما با موافقت مجری طرح ارتقاء سایت همراه نیز در اولویت واگذاری یک ماه آتی قرار گرفت».

تا رسیدن اینترنت به روستای باب خالدآباد، راهکار آموزش و پرورش اشنویه برای این معلم فداکار مقطع ابتدایی ساکن روستا، استفاده از اینترنت رایگان مدرسه محل تدریس است.

مدیرآموزش و پرورش اشنویه می گوید: “نازدار افشنگ” از آموزش دهندگان سخت کوش نهضت سواد آموزی بوده و ۲سال است که به صورت حق التدریس در دبستان شهدای هسته ای در محله ی امیر آباد اشنویه در پایه سوم ابتدایی مشغول تدریس است.

شیرین جهانگیری اضافه می کند: هماهنگی لازم جهت استفاده از اینترنت رایگان مدرسه محل تدریس خانم افشنگ (معلم فداکار) جهت برگزاری کلاس های مجازی تا زمان راه اندازی سایت برایشان فراهم گردید.

او ادامه داد: تا کنون دوبار درجلسات شورای آموزش و پرورش پیگیر اینترنت روستاهای اشنویه جهت برگزاری کلاسهای مجازی شده اند و این پیگیریها همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست