اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۵درصد از دانش آموزان استان تحت پوشش شبکه شاد به آموزش پرداختند.

بابک حشمت در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال تحصیلی ۹۹_ ۱۴٠٠ باهماهنگی ها و تلاش های صورت گرفته ۸۵.۱۶ درصد از دانش آموزان استان تحت پوشش شبکه شاد به آموزش پرداختند.

وی تصریح کرد: ۱۴.۸۴ درصد از دانش آموزان با عنایت به عدم دسترسی به فضای مجازی از کلاس های تلویزیونی، بسته های آموزشیو کلاس های رفع اشکال در مناطق زرد و آبی در سال تحصیلی گذشته استفاده کردند.

حشمت با اشاره به اینکه احتمال حضوری شدن مدارس در صورت بهتر شدن شرایط وجود دارد، یاد آور شد: براساس مجموعه تجربیات به دست آمده نظام های آموزشی سراسر دنیا به این حقیقت دست یافته اند که مدارس در هر شرایطی باید باز باشند و مانیز باید شرایط جدید را برای بازگشایی مدارس تمهید کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  آموزش و پرورش مسئول مستقیم تحقق بخشیدن به فرصت های یادگیری است و در این راستا و برای بازگشایی حضوری مدارس در سال تحصیلی جدید در تلاش است برای تحقق این امر ضمن محیا نمودن فضای فیزیکی مدارس برای باز گشایی مدارس تمهیداتی را بیاندیشد، اظهار کرد: ابلاغ دستور العمل جامع پروژه مهر به عنوان فرصتی برای شناسایی، پایش و پیگیری چالش ها و مشکلات آموزشی، فیزیکی وپرورشی، بهسازی و ساماندهی نیروی انسانی به مدارس ، تهیه اطلس جامع یادگیری تمام دانش آموزان به صورت اسمی در میزان و نوع دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش های حضوری، غیر حضوری، شبکه شاد، استفاده از بسته های آموزشی، جلسات رفع اشکال حضوری از جمله این تمهیدات است.

وی خاطر نشان کرد: آماده سازی کامل محتوای درسی برای هر وضعیت یادگیری و آموزشی ترکیبی با توجه به وضعیت رنگ کرونایی مدارس، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان نیز از دیگر اقدامات است.

حشمت در خصوص تجربه آموزش غیر حضوری و ارزیابی کیفیت آموزش غیر حضوری در سال گذشته نیز گفت: تجربه آموزش های غیر حضوری و ابزارهای مربوط به فناوری اطلاعات برای تدریس یکی از مهم ترین پیامد های آموزشی ایام کرونا بود و می توان گفت در دوران شیوع بیماری کرونا آموزش مجازی مهم ترین وجه آموزشی شرایط کنونی به حساب می آید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تبدیل فضای آموزشی سنتی به سمت آموزش مجازی به یکباره شدت گرفت و به علت نبود زیرساخت های مناسب، چالش ها و مشکلات نظام آموزشی بصورت مجازی، عدم دسترسی همه جامعه هدف به آموزش مجازی و اینترنت، گستره جغرافیایی روستاها ، طیف متنوع دروس و رشته ها، چالش ارزشیابی آموزشی  مشکلاتی به وجود آورد و آموزش را تحت تاثیر قرار داد.

حشمت افزود:  جمعیت دانش آموزی استان  ۶۲۵هزار و ۵۵۰ نفر است که شامل ۲۶۳هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۲۶۱هزار و ۷۷۵ دانش اموز در مقطع اول و دوم متوسطه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست