اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور گفت: نبود فرصت های شغلی و ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان یکی از اصلی ترین دغدغه‌های جوانان این دو شهرستان است که منجر به مهاجرت جوانان و نخبگان شده است.

 کمال حسین پور در دیدار اخیر خود با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به محروم بودن دو شهرستان مرزی سردشت و پیرانشهر گفت: راه‌های مواصلاتی پیرانشهر و سردشت به قتل گاهی برای شهروندان تبدیل شده‌اند و متأسفانه هر روز شاهد حوادث ناگوار در این جاده ها هستیم که دولت جدید باید نگاه ویژه‌ای به این بخش نیز داشته باشد.

حسین پور در ادامه این دیدار بر اهمیت بازارچه های مرزی کیله و تمرچین در راستای توسعه اقتصادی مردم مرزدار تأکید کرد و گفت: بی شک حفظ تمامی ارضی ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و مرزداران غیور و جان بر کف هستیم و امروز دولت باید در بازارچه‌های مرزی این دو شهرستان فرصت‌های رشد و توسعه اقتصادی را برای مردم فراهم سازد.

در این نشست مشکلات حوزه انتخابیه در بخش زیر ساختی دو شهرستان، راه‌های ارتباطی و مواصلاتی شهری و روستایی، گاز رسانی شهری و روستایی، مشکلات آب شرب و کشاورزی، بازارچه‌های مرزی کیله و تمرچین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر توجه ویژه دولت جدید به این دو شهرستان تأکید شد. 

به گزارش کردپرس، سالانه عده زیادی از جوانان دو شهرستان پیرانشهر و سردشت از کشور مهاجرت می کنند، گفته می شود؛ تعداد افرادی که طی ۳ سال اخیر از سردشت به عنوان جنوبی‌ترین شهر استان آذربایجان غربی مهاجرت کرده‌اند بیش از هزار نفر است. نمونه آن هم خانواده “ایران نژاد” از سردشت بودند که در مسیر مهاجرت به انگلستان در کانل مانش تمامی ۵ عضو خانواده غرق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست