اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس قوه قضائیه گفت: مشکلات ناشی از فعالیت معادن از جمله مسایل بهداشتی برای مردم منطقه و روستائیان حاشیه معادن تکاب توسط قوه قضائیه بررسی و رسیدگی می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست خبری پایان سفر یک روزه به آذربایجان غربی با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در استان افزود: گزارش‌هایی در خصوص فعالیت معادن به خصوص در تکاب و ایجاد برخی مشکلات از جمله بهداشتی برای اهالی ساکن در روستاهای اطراف این معادن به قوه قضائیه ارسال شده بود که در این سفر این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخی طرح‌ها در حوزه معادن طلای تکاب در حال اجراست که موجب بروز مشکلات و گلایه مردم منطقه شده است، ادامه داد: مقرر شد استاندار آذربایجان غربی با اعزام یک تیم مشکلات بهداشتی ناشی از فعالیت این معادن را بررسی کنند و قوه قضائیه نیز اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهد داد.

رئیسی با بیان اینکه در خصوص معادن طلا موارد زیادی در دادگستری استان مورد رسیدگی و پیگیری قرار دارد، گفت: پس از بررسی‌های لازم اقدامات مناسب برای حل این مشکلات از جمله مشکلات بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی در تشریح برنامه و اهداف این سفر با اشاره به بازدید از کارخانه فولاد ارومیه گفت: تولید یکی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری از مسائل محوری کشور به شمار می‌رود، در این راستا مهلت دو ماهه ای برای فعال سازی مجتمع فولاد ارومیه تعیین شد.

رئیسی با بیان اینکه این مجموعه در سال‌های اخیر در حالی تعطیل شده که کشور به اشتغال و تولید نیاز مبرم دارد، عنوان کرد: مقرر شد اگر فعال سازی این مجتمع دچار مشکلات بانکی یا اداری هست هر چه سریع‌تر موانع پیش رو برداشته و مجدداً شاهد فعالیت این مجتمع باشیم.

وی با تاکید بر فعال سازی و سامان بخشی به فعالیت بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی نیز افزود: ساماندهی مسائل پیله وری و کوله بری و نیز کارت‌های الکترونیک با هدف سامان بخشی به روند مبادلات تجاری، واردات و صادرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت امیدواریم بزودی شاهد حل مشکلات این بخش نیز باشیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به وصول چهار گزارش مورد گزارش در خصوص مسائل مختلف از سوی مردم گفت: این گزارش‌های مردمی توسط همکاران من در دستگاه ثبت شده بخشی از این موارد در دادگستری استان مورد توجه قرار می‌گیرد و موارد دیگر لازم باشد در مرکز مورد پیگیری‌های لازم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور ۱۰ تیم بررسی از مسئولان دستگاه قضا در این سفر یک روزه و نیز جمع بندی مسائل و مشکلات استان توسط ۲۷ نفر اعزامی از سوی قوه قضائیه به استان گفت: با جمع بندی این مسائل برای رفع مشکلات پیش روی استان ۱,۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و نیز اعتبارات قوه قضائیه به تصویب رسید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تفکیک بی رویه اراضی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا پرونده‌های متعددی در استان وجود دارد که سال‌هاست روند رسیدگی آنها طی می‌شود که با بررسی‌هایی که امروز انجام شد روند رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه توجه به اشتغال در زندان‌های استان از دیگر موارد مورد بحث در این سفر یک روزه بود عنوان کرد: اشتغال زندانیان از دیگر مباحث مورد توجه در استان است که در این راستا نیز برنامه‌های مدونی در دست اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست