اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس جمعیت هلال احمر پیرانشهر از نجات حدود یک هزار نفر گرفتار شده در کولاک شدید مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد.

رحمان مومن پور در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی متشکل از ارگان های مختلف از جمله هلال احمر؛ ارتش؛ سپاه؛ هنگ مرزی؛ نیروی انتظامی؛ گروههای کوهنوردی؛ راهداری؛ اورژانس و نیروهای خودجوش مردمی از همان ساعات اولیه گزارش وضعیت نامساعد محور تمرچین عازم محل مورد نظر شدند و کار امداد مسافران گرفتار شده در کولاک و برف را آغاز کردند.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسافران گرفتار شده در محور تمرچین؛ اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده عملیات نجات کلیه مسافران به اتمام رسیده است و هم اکنون بسیاری از آنها در محل های اسکان شهرستان و منازل اقوام خود در سطح شهر اسکان داده شده اند.

مومن پور در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت بحران شهرستان وزش تند شدید و کولاک را در تمرچین پیرانشهر پیش بینی نکرده بود؛ اضافه کرد: در جلسات متعددی که در رابطه با وضعیت جوی و پیش بینی هوا تشکیل شده بود متاسفانه هیچ اشاره ای به وزش تندباد و کولاک شدید در روز پنجشنبه ( ۳ بهمن) در محور تمرچین نشده بود و بروز این وضعیت کاملا دور از انتظار و پیش بینی نشده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پس از رهایی مسافران گرفتار شده؛ عملیات برف روبی و بازگشایی کامل محور تمرچین بطول ۵ کلیومتر همچنان ادامه دارد که تا نهایی شدن اقدامات صورت گرفته؛ عملیات بازگشایی این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی در خاتمه تاکید کرد که شهروندان و مسافران ضمن توجه به اخطارهای هواشناسی تحت هیچ شرایطی تا مساعد شدن شرایط جوی در روزهای آتی از مسیر تمرچین تردد نکنند چرا که با توجه به پیش بینی های هوا شناسی احتمال بارش برف و کولاک شدید در روزهای آتی در این محور وجود دارد لذا توصیه می شود در صورت نیاز به تردد در این محور ضمن رعایت نکات ایمنی احتیاط کامل را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست