اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار ارومیه امروز میزبان خبرنگاران خبرگزاری و روزنامه‌ها و نشریات بود و ضمن بیان گزارشی از عملکرد پنج ماهه دوران خدمت خود، به سوالات مختلف مطروحه اصحاب رسانه پاسخ داد.

مجید آقازاده حبشی گفت:مبلغ ۸۹۵ میلیارد تومان بدهی شهرداری است که بیشترین آنها یعنی نزدیک ۲۰۷ میلیارد به تامین اجتماعی، ۲۸۰ میلیارد به بانک‌ها و ۱۹۶ میلیارد تومان به پیمانکاران است و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبات مالی دارد.

او در رابطه با میزان کل بدهی و مطالبات شهرداری ارومیه اظهار داشت : امسال بودجه مصوب شهرداری ارومیه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین افزود: همچنین مبلغ ۸۹۵ میلیارد تومان بدهی شهرداری است که بیشترین آنها یعنی نزدیک ۲۰۷ میلیارد به تامین اجتماعی، ۲۸۰ میلیارد به بانک‌ها و ۱۹۶ میلیارد تومان به پیمانکاران است و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبات مالی دارد.

شهردار ارومیه در رابطه با بودجه سال‌های ۹۷ تا ۹۹ شهرداری ارومیه و درصد تحقق آنها بیان کرد : در سال ۹۷ بودجه شهرداری هزار میلیارد تومان بود که ۶۵ درصد آن محقق شد و در سال ۹۸ دارای یک هزار و ۲۵۰ میلیارد بود که ۷۰ درصد آن محقق و در سال گذشته یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بود که درصد تحقق آن با ۷۸ درصد بیشترین میزان تحقق بوده است.

وی در ادامه به طرح تفصیلی شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: از کارهای شاخصی که در مدت حضور در شهرداری ارومیه انجام شد طرح تفصیلی شهری بود و با توجه به اینکه این طرح از هشت سال گذشته مطرح بود، مسائل و مشکلاتی در زمینه انبوه‌سازان به وجود آمده بود و برای ادامه اجرای این طرح، خود را ملزم به رعایت قوانین می‌دانستیم.

آقازاده افزود: در این راستا ۳۰ مغایرت شناسایی شد و هفته آینده با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد مغایرت ها حل شده است در کمیسیون ماده پنج نهایی می‌شود.

وی اظهار داشت : در این طرح نیازهای مسکن دیده نشده بود و همین خود سبب کاهش چشمگیر در صدور پروانه شده بود و در نتیجه منابع درآمدی شهرداری که از صدور پروانه بود کاهش یافت.

شهردار ارومیه در ادامه به تعطیلی دوباره اتوبوس‌های خط واحد ارومیه و مشکلات آنها اشاره کرد و افزود: مطالبات آنها از سال ۹۰ به بعد بازمی گردد و در این رابطه مطالبات رانندگان اتوبوسی که در اربعین حسینی خدمت کرده بود پرداخت شد و در آینده نزدیک نیز سایر مشکلات آنها حل می‌شود تا شهرداری ارومیه به صورت قانونی در خدمت ناوگان حمل و نقل شهری باشد.

وی در ادامه به لزوم شفاف‌سازی بدهی‌های بانکی و سازمان مالیاتی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در تیر ماه امسال بدهی به تامین اجتماعی به میزان ۹ میلیارد تومان پرداخت شد تا در ادامه تقسیط بدهی انجام شود.

آقازاده در خصوص سوالی درباره توجه به مناطق محروم شهر  ارومیه بیان کرد: من در دوره مدیریتی چندین ماهه خودم، فقط از مناطق محروم بازدید کرده ام و از مناطق برخورداری نظیر یک و پنج بازدید نداشته ام؛ هرچند دراین باره از من خرده گرفته اند.

وی، پروژه های بدون قرارداد را یکی از مهمترین معضلات مدیریت شهری ارومیه باقی مانده از مدیریت سابق عنوان کرد و ادامه داد: این قراردادها در حوزه کلانتری ها، شهرداری منطقه یک و برخی حوزه های دیگر بوده که ۴۴ میلیارد تومان تاکنون در این خصوص احصا شده است.

او وجود مشکل در تهاتر زمین های مربوط به کمربندی دوم ارومیه و تقاطع آذربایجان را یکی دیگر از معضلات باقی مانده از مدیریت پیشین شهرداری ارومیه دانست و اضافه کرد: دنبال حل این مساله هستیم و پیگیری های زیادی برای بهبود وضعیت انجام شده است.

آقازاده به شناسایی پروژه‌های عمرانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا ۶ پروژه بدون قرارداد شناسایی شد و از سوی دیگر روند پیشرفت برخی پروژه‌های فاخر مانند کمربندی دوم ارومیه و پروژه آذربایجان متوقف شده بود که در آینده نزدیک نیز این مشکلات حل می‌شود.

وی به پروژه فاخر یادمان شهید باکری نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ابراز علاقه سپاه مبنی بر احداث معراج شهدا در سه استان، در صورت تامین محل، این یادمان در ارومیه پیشنهاد شده که احداث شود و از سوی دیگر یادمان دیگر شهید باکری که از سالیان گذشته متوقف شده بود، عملیات ساخت آن از یک ماه گذشته آغاز شده است.

شهرداری ارومیه با بدهی ۸۹۵ میلیارد تومانی روبروست

شهردار ارومیه همچنین به پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در این رابطه چند جلسه برگزار شده اما به مشکلات عمیقی دچار هستند که به این زودی قابل حل نیست هر چند که باید بستر سرمایه‌گذاری در ارومیه فراهم شود و در این راستا شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی با رد واگذاری بی‌قانونی زمین گفت: حتی یک متر هم در دوران مدیریتی جدید به‌فروش نرفته و موضوع زمین درستکار بدهی ٢٠٠ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی در ادوار گذشته بوده که تامین اجتماعی این زمین را بازداشت کرده با این حال با رایزنی ها ، برای اولین بار بخشی از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت دنبال تقسیط و بازگرداندن زمین و فروش با ارزش افزوده هستیم ضمن اینکه اگر مزایده‌ای نیز برگزار شود از جانب تامین اجتماعیست.

شهردار ارومیه اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری برای حدود ۷۸ هزارو ۸۱۷ متر مربع زیر سازی ، ۹۳هزار متر مربع آسفالت، ۱۳هزار متر مربع پیاده رو، ۷۲۱۸ هزار متر مربع جدول گذاری، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مجموعه بدهی‌های شهرداری ارومیه

آقازاده شفافیت و عملکرد به دور از سیاست‌بازی را از مهم‌ترین اهداف خود دانست و خاطرنشان کرد:رای شفاف سازی مشکلات و چالش های پیش رو و تشریح اقدامات و عملکرد شهرداری ارومیه چندین درخواست نشست دادم که بدلایلی مختلفی از جمله انتخابات و غیره مصلحت نشد تا اینکه به امروز ختم شد.

شهردار ارومیه با اظهار تاسف و ضمن تسلیت به خانواده فریاد ، کودک چهار ساله اى که در پى سقوط به کانال اب محله الواج جان خود را از دست داد گفت: نقاط حادثه خیز سطح شهر ارومیه در حال شناسایى ، بررسى و برطرف شدن هستند و به زودى گزارش کارى را به مردم ارائه خواهیم داد

مجید آقازاده  تاکید کرد : من شهردار و خادم مردمم و حق ندارم از بودجه عمومی و بیت المال و حقوق مردم به نفع خودم و خارج از شمول و قانون هزینه کنم.

شهردار ارومیه در خصوص وضعیت و آینده مدیریت شهری ارومیه هم گفت : ما در شهرداری ۵ هزار کارمند داریم که برای خود یک لشکر است ولی به اندازه یک گردان نمی‌شود از آنان کارایی داشت و ما برای افراد شغل پیدا کردیم نه اینکه برای شغل‌ها افراد مناسب پیدا کنیم!

وی خاطرنشان ساخت : مطمئن باشید آدم توانمندتر از من معرفی شود با دیده منت  در خدمت او خواهم بود و برای حفظ این صندلی هم نیامده ام و  در خصوص جریان استیضاح نیز شورای پنجم باید پاسخگو باشد نه من ، ولی با این حال در جلسه استیضاح هم جواب تمام سوالات اعضا را دادم.

در این جلسه که حدود سه ساعت به طول انجامید، معضلات شهری ارومیه و مشکلات مدیریت جدید شهری مورد کنکاش خبرنگاران قرار گرفت و مجید آقازاده  پاسخگوی سوالات و دغدغه های خبرنگاران و اصحاب رسانه شد

همچنین در این نشست  قائم مقام شهردار ، معاونین و مدیر حراست شهرداری نیز حضور داشتند.

شهردار سابق ارومیه اواخر دی ماه سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شده است.

آقازاده از اسفند سال گذشته، شهردار ارومیه بوده و تکلیف مدیریت شهری جدید نیز در دوره ششم شوراهای اسلامی این شهر، طی روزهای آتی مشخص می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست