اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار مهاباد گفت: صاحبان قلیان سراهای این شهرستان موظف هستند برای کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیت آنها در این اماکن دوربین مدار بسته نصب کنند.

ایرج شجاعی در ششمین جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر مهاباد افزود: نصب دوربین های مدار بسته با هدف کنترل ساعات فعالیت قهوه خانه و قلیان سراها و نظارت بر افراد مراجعه کننده به این اماکن مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این اماکن محل رفت و آمد بسیاری از معتادان و افراد نابهنجار جامعه است، ادامه داد: با قلیان سراهایی که طبق ضابطه های تعیین شده از طرف اتاق اصناف عمل نکنند برخورد قاطع و در صورت تکرار با دستور مقام های قضایی پلمب خواهند شد.

شجاعی اضافه کرد: ورود بانوان با عنوان خانواده به این مکان نیز باید با نظارت بیشتری انجام شود و طبق قانون ارایه مواد دخانی و به ویژه قلیان به افراد زیر ۱۸ سال جرم محسوب شده و در صورت مشاهده حضور نوجوانان در این اماکن با صاحبان آنان برخورد خواهد شد.

معاون اتاق اصناف مهاباد در این جلسه گفت: هم اکنون ۴۵ واحد قلیان سرای فعال در این شهرستان شناسایی شدند که به صورت روزانه توسط گشت های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان پایش می شوند.

محمد شریف زاده گفت: تاکنون در بازرسی های صورت گرفته ۱۵۰ اخطاریه صادر و پنج مورد نیز برای پلمب به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده اند.

رییس اداره بهزیستی مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: در یک سال گذشته ۳۰ نفر از معتادان متجاهر از سطح شهرستان جمع آوری و تحویل کمپ معتادان آسو در مهاباد شده اند.

مهران یوسفی ادامه داد: این افراد حداقل به مدت سه ماه در این اماکن نگهداری خواهند شد و تا اردیبهشت ماه سال آینده اجازه مرخصی به این معتادان داده نمی شود.

وی با بیان اینکه بیشتر معتادان جمع آوری شده از شهرهای اطراف مهاباد به این شهرآمده اند یادآور شد: هزینه نگهداری و مساعده نگهداری این معتادان از طرف اداره بهزیستی محل تولد آنان تامین و به کمپ مهاباد داده می شود.

کامبیز شاوله رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد نیز در این جلسه عنوان کرد: از ابتدای امسال ۴۰ کارگاه آموزشی برای دانش آموزان اول و دوم متوسطه در مدارس این شهرستان برگزار شده است و در همین مدت نیز در ۱۸ مدرسه کلاس های توجیهی والدین برای آشنایی با مواد مخدر تشکیل شده است که در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مهاباد با ۲۴۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۲ کمپ ماده ۱۵ ترک اعتیاد و یک مرکز ان.آی.سی (گرمخانه) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست