اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه از نصب ۲۰۰ اِلمان نوروزی در سطح شهر ارومیه خبرداد.

علی شایگان در گفت و گو با ایسنا افزود: به منظور استقبال از بهار تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری ۲۰۰ اِلمان نوروزی در سطح شهر نصب می شود.

وی با اشاره به ادغام دو سازمان فضای سبز و زیباسازی شهر با یکدیگر گفت: سعی کرده ایم در ساخت این اِلمان ها ترکیبی از گل کاری و المان های نوروزی نمود یابد که تمامی المان ها با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در داخل کارگاه های شهر آماده سازی شده است.

شایگان  خاطر نشان کرد: ساخت این اِلمان ها مراحل پایانی ساخت را طی می کند و برخی از آنان در مرحله رنگ آمیزی و یا ترکیب با گل هستند و روندی رو به اتمام دارند.

وی با اشاره به اینکه تمامی المان های نوروزی شهر آمیخته با فرهنگ و آداب و رسوم ارومیه هست یاد آور شد: برای اولین بار در سطح شهر ارومیه ۲هزار اصله نهال بیدمشک کاشت شده که  یکی از نماد های مهم ارومیه است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه یک میلیون اصله درخت و درخچه که مقاوم به کم آبی هستند و با شعار “هرشهروند ارومیه ای یک درخت” در هفته درختکاری غرس خواهد شد اظهار کرد: به منظور زیباسازی شهر در آستانه نوروز بالغ بر ۴ میلیون بوته گل نیز در سطح شهر کاشته می شود که ۳ میلیون این گل ها قبل از عید و یک میلیون آن بعد عید کاشته می شود.

وی تاکید کرد: رنگ آمیزی ۲۰۰کیلومتر جداول ورودی شهر و داخل شهر، نصب بیش از ۲۵۰ نیمکت و سطل زباله و تجهیز روشنایی های شهری و تعویض پرچم ها و ساماندهی ورودی های شهر از دیگر اقدامات شهرداری در نوروز امسال است.

شایگان گفت: بزرگترین جشنواره درختکاری ارومیه  ۲۲ اسفند سال جاری در مساحت۲ هکتار در پارک جنگلی ارومیه نیز از دیگر اقدامات شهرداری در راستای توسعه فضای سبز در سطح شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست