اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نمایش ” کالیگولا ” یکی از آثار مهم آلبرکامو با اجرای گروه تئاتر اتود، برای نخستین بار در ارومیه به روی صحنه رفت.

طراحی و کارگردانی نمایش کالیگولا را به طور مشترک کریم علی خواه و مهدی حیدری هنرمندان برجسته آذربایجان غربی بر عهده دارند و در آن بهرام جلالی، سعیده شکری، علی مازیکاری، سعید عبدالهی، سجاد جبارزاده ، عطا رستم زاده، داریوش سراج و کریم علی خواه ایفای نقش می کنند.

اعضای گروه نمایش اتود، برای اجرای این اثر مهم تاریخ ادبیات جهان ۸ ماه تمرین کرده اند و قرار است تا سی ام دی ماه هر روز ۶ عصر این نمایش را در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ارومیه اجرا کنند.

ویژگی خاص آلبرکامو در اثر فاخر کالیگولا، راه وارونه ای است که در ستایش زندگی برگزیده است او برخلاف معاصران و گذشتگان از مرگ به ارزش زندگی می رسد و آن را در قالب یک اثر دراماتیک به اندیشه خود جاودانه می کند.

مرگ تاکنون به عنوان بزرگترین و ترسناکترین معمای حل نشده باقی مانده است و نمایشنامه کالیگولا تلاشی است برای شناختن مرگ، معمایی پیچیده که از آغاز خلقت بشر تا کنون ذهن و اندیشه او را معطوف خود کرده است.

کامو ساحرانه مفهوم ” بی‌معنایی ” را به چیزی مثبت تبدیل می کند و از آن نیرو می گیرد تا زندگی را لحظه لحظه حس کند و تا جایی که می‌تواند از آن لذت ببرد.گروه گارگردانی دونفره اتود سوابق درخشانی در کارنامه هنری خود دارند .کریم علی خواه کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است که از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را آغاز و تا کنون بیش از ۶۰ نمایش صحنه ای را کارگردانی کرده است.

حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر درسه دوره، جشنواره بین‌المللی تئاتر ایران زمین، جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، جشنواره های سراسری تئاتر و کسب عناوین متعدد در زمینه کارگردانی و بازیگری از جمله دستاوردهای هنری وی به شمار می رود.

مهدی حیدری که دانش آموخته کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش است نیز به عنوان فیلمساز، در بیش از پنجاه جشنواره بین‌المللی و ملی فیلم حضور داشته و تا کنون ۴۸ عنوان بهترین کارگردانی، بهترین فیلم داستانی و بهترین مستند را در سوابق هنری اش به ثبت رسانده است.

گروه نمایش اتود ، تاکنون حضور در جشنواره بین‌المللی تاتر فجر در سه نوبت، جشنواره ایران زمین، جشنواره بین‌المللی تاتر دانشجویان، جشنواره بین‌المللی ازمیر ترکیه را با کسب جوایز متعددی در کارنامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست