اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای  مرز : آغاز ترانزیت به صورت مستقیم به اقلیم کردستان عراق از مرز تمرچین از امروز محموله های ترانزیتی ایران از مرز تمرچین پیرانشهر به صورت مستقیم وارد اقلیم کردستان عراق خواهند شد.

به گزارش تجارت بان، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این زمینه اظهار کرد: ترانشیب یکی از مهمترین مشکلات حمل و نقلی در تجارت بین دو کشور ایران و عراق بود چرا که طرف عراقی اجازه ورود کامیون‌های ایرانی به این کشور را نمی‌داد و باید بار بین کامیون‌های دو کشور رد و بدل می‌شد که این امر موجب افزایش زمان صادرات و هزینه‌ها و همچنین پایین آمدن کیفیت در محصولات کشاورزی بود.

وی ادامه داد: در سفر استاندار اربیل به ارومیه بر سر رفع این مطالبه مهم بازرگانان دو طرف موافقت شد و از امروز به مدت ۳ ماه به صورت آزمایشی طرح حذف ترانشیپ با عبور روزانه ۲۰ کامیون با ظرفیت ۵۰۰ تن بار در مرز تمرچین اجرا خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: براساس موافقت دو طرف در تفاهم نامه مشترک پس از اجرای آزمایشی یک شرکت بین المللی بین دو طرف ایجاد و حمل و نقل مستقیم کالا دائمی شود.

وی با بیان اینکه اقتصادی نبودن زیرساخت‌های حمل ونقل در استان یک مشکل جدی است گفت: وجود ۳ فرودگاه در آذربایجان غربی یک ظرفیت ممتاز است اما متأسفانه نبود پایانه صادراتی بار یک مشکل جدی است که باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

معتمدیان از وجود مشکل در زیر ساخت‌های حمل ونقل ریلی هم خبر داد و افزود: با وجود سرمایه گذاری خوب در این بخش متأسفانه هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت مهم در اقتصاد استان نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست