اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی، با بیان اینکه طرح مزد توافقی و تغییر یکجانبه ماده ۴۱، قانون کار ضربه جبران‌ناپذیری به بنیان نظام تعیین حقوق دستمزد در ایران وارد می کند، گفت: نمایندگان استان امضای خود را در حمایت از این طرح پس بگیرند.

به نقل از ایلنا؛ سعید مصطفی نژاد در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار که در خانه کارگر ارومیه برگزار شد به طرح اخیر مجلس درباره الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار واکنش نشان داد و در این باره گفت: شاکله اصلی قانون کار برای تنظیم روابط حقوق و دستمزد میان کارگر و کارفرما، اجرای کامل ماده ۴۱ این قانون است و به‌رغم نابرابری تعداد نمایندگان کارگری در شورای عالی مزد، همین اجرای ناقص نیز دریچه امیدی برای کارگران در بهبود وضعیت دستمزد است.

مصطفی نژاد اظهار کرد: به نمایندگان مجلس پیشنهاد می‌کنم که به جای اصرار بر تصویب طرح غیرقانونی و ضد کارگری الحاق یک تبصره مزد توافقی به ماده ۴۱، بر اجرای کامل تبصره‌های موجود ماده ۴۱ در تعیین دستمزد سالانه اصرار ورزند و طرحی برای تامین عقب افتادگی مزدی پیشنهاد دهند و نه اینکه همین حداقل مزد را هم از کارگران بگیرند.

او ادامه داد: طرح مزد توافقی و تغییر یکجانبه ماده ۴۱، ضربه جبران‌ناپذیری به بنیان  نظام تعیین حقوق دستمزد در ایران وارد می‌کند و سبب استثمار کارگران و افزایش قدرت کارفرمایان برای اعمال فشار بر کارگران و بی‌توجهی بیشتر آنها به پرداخت حداقل حقوق می‌شود.

این فعال کارگری در سالروز تصویب قانون کار (۲۹ آبان)، خواستار لغو طرح یاد شده مجلس و تثبیت و اجرای کامل ماده ۴۱ قانون کار شد و افزود: قانون دستمزد منطقه‌ای ظلم به روستایی‌ها است و  با این کار روستاها را خالی خواهیم کرد و به مشکلاتی منجر خواهد شد.

مصطفی نژاد در خاتمه به کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، انور حبیب زاده نماینده مردم بوکان و یعقوب حسین زاده نماینده مردم سلماس در مجلس  هشدار داد و گفت: برای حمایت از کارگران هرچه سریع‌تر امضای خود را پس بگیرند در غیر این‌صورت شاهد تجمع گسترده کارگران استان در اعتراض به این طرح خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست