اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: ۶۳۴ هزار و ۶۵۸ فقره انشعاب آب در استان آذربایجان غربی وجود دارد که ۸۶۲ هزار و ۱۱۷ فقره آحاد آب را شامل می شود.

رسول اکبری اظهارداشت: هم اکنون دو میلیون و ۱۷۳ هزار و ۸۶۶ نفر در شهرهای آذربایجان غربی سکونت دارند که کل این جمعیت زیر پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه به منظور پایش سلامت و مطلوبیت آب شرب، به صورت روزانه، شاهد نمونه برداری از آب شرب شهرهای مختلف آذربایجان غربی هستیم افزود: ۲۴۳ حلقه چاه آب در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۳ حلقه چاه فعال بوده و برای تامین نیاز آبی هم‌استانی ها به کار گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی حجم کل مخازن را ۴۱۴ هزار و ۷۲۰ مترمکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۳۹۲ هزار و ۲۳۰ متر مکعب از حجم مخازن در مدار بهره برداری هستند.

اکبری طول خطوط انتقال آب استان را ۷۲۵.۱ کیلومتر و طول شبکه توزیع آب را نیز چهار هزار و ۸۸۳.۹ کیلومتر عنوان کرد و افزود: کل ظرفیت تامین آب استان ۱۰ هزار و ۲۶۸ لیتر در ثانیه بوده که این آب شرب نیز از طریق آزمایشگاه های کنترل آب به صورت منظم و مکرر مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی تعداد آزمایشگاه های آب شرب شهری استان را ۱۷ واحد آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه ها به صورت سیار و یا ثابت بوده و به صورت روزانه، آب شرب شهرهای مختلف استان را مورد آزمایش قرار می دهند.

اکبری کیفیت آب شرب شهرها را یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه این شرکت عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۲ تصفیه خانه آب شرب در شهرهای مختلف استان، آب شرب مورد نیاز استان را مورد تصفیه قرار داده و این آب از طریق ۹۹ دستگاه کلرزن مایع و دستی و چهار دستگاه تعداد کلرزن گازی مطلوب سازی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست