اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی :رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی امروز در راس هیاتی متشکل از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، روسای سازمان ها و مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان از روند فعالیت و احداث کارخانجات فولاد ارومیه بازدید کرد.

در این بازدید که حدود شش ساعت به طول انجامید حسینی ضمن بازدید از بخش ها مختلف کارخانجات فولاد نورد ارومیه گفت: علیرغم وجود سرمایه گذاری کلان در این کارخانجات متاسفانه در حال حاضر شاهد رکود در فعالیت این واحد تولیدی هستیم.وی ادامه داد: بانک های عامل باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا با مشارکت مالی با سرمایه گذار، شاهد رونق تولید و اشتغال دوباره در این واحد ها باشیم.

گفتنی است گروه فولاد ارومیه یکی از واحدهای تولیدی موفق و فعال چند سال گذشته استان بود که متاسفانه بدلایل مختلف از جمله تحریم، مدیریتی ، بانکی و مالیاتی و بسیاری از عوامل دیگر داخلی به یک واحد پرچالش و راکد تبدیل گشته است.

در حالی که سالیان نه چندان دور بیش از صدها نفر بطور مستقیم از قبل فعالیت مجموعه های وابسته به این گروه تحت مدیریت “علیرضا قدسی” ارتزاق کرده و اشتغال داشتند در حال حاضر دچار رکود و تعطیلی شده و دیگر صدای زنگ فولاد ارومیه در محافل و مجالس شنیده نمی شود و سالن های این مجموعه عظیم صنعتی و سرمایه ملی استانی به گورستان دستگاه ها تبدیل شده است و اخیرا طی دو سال اخیر کارگران این واحد بارها بدلیل عدم دریافت حقوق معوقه خود جلوی استانداری تجمع و اعتراض کردند.

زمانی دیار زرخیز آذربایجان غربی به بزرگان صنعت فولاد از جمله همین حاج علیرضا قدسی ، مرحوم کلانتری ، حاج حسین تاجفر و دهها نفر دیگرش با سرمایه گذاری های هزاران میلیاردی و اشتغال هزاران نفریش به خود می بالید، که این روزها نه نامی از آنها می بینیم و نه صحبت و یادی از آنها می شود، زمانی بزرگ مردان صنعت فولاد استان حاج حسین، حاج علیرضا و مرحوم کلانتری برای خودشان اسم و رسمی داشتند و صاحب جایگاه و مکنت بودند، ای کاش بار دیگر ناظر قدم های با ابهت حاج حسین و حاج علیرضا و دهها حاج علیرضای دیگر در صنعت و تولید این استان باشیم و اجازه ندهیم کمرشان بیشتر از این خم شود که واحدشان در حال تعطیلی و یا تعطیل شده است.

این روزها شاخصه های توسعه استان هم مثل تولید و اشتغالش حال و روز خوشی ندارد! این روزها بیشتر از همیشه به حمایت از تولید و اشتغال نیازمندیم ، این روزها بیشتر از همیشه به تولید داخل و محورهای توسعه استانی نیازمندیم ، این روزها بیشتر از همیشه به بلند کردن این بزرگ مردان صنعت فولاد کشور در استان از زمین هستیم، این روزها بیشتر از همیشه باید دستان پرمهر حاج علیرضا ، حاج حسین و دهها حاج علیرضای دیگری که در این استان در حال فعالیت هستند تا خدای ناکرده به حال و روز واحدهای در حال راکد اینها تبدیل نشود، را بگیریم و باید در دستان مسوولان و صاحب مسندان پر مدعای باشد که بدون شک بخشی از تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی و مرگ صنعت و اشتغال استان به کارکرد و مدیریت آنها بر می گردد.

اگر تا دیروز آذربایجان غربی ؛ از قبل تولید فولاد در این مجموعه و سایر واحدهای تولیدی به قطب فولاد کشور تبدیل شده بود و حرفی برای گفتن داشت ، این روزها نه فولادی برای عرضه داریم و نه صدای حرکت دستگاه‌ها را می شنویم ؛ دیگر صدای شیرین تق و تق فولاد را نمی شنویم! دیگر صدای غرش دستگاه ساخت لوله های ۲۸۰۰ میلی آب به عنوان بزرگترین لوله در کشور را در فولاد نمی شنویم!

بدون شک نه تنها مجموعه کارخانجات نورد فولاد ارومیه بلکه همه صاحبان صنایع و تولید استان در بخش های مختلف به حمایت جدی مسوولان ، دولت و سیستم بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و خانه ملت نیازمند است تا بلکه از قبل فعال سازی این واحدها هم هزاران جوان بیکار صاحب شغل شوند و هم رونق و توسعه به بخش تولید، اشتغال و اقتصاد بیمار استان برگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست