اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  شهر جدید گلمان در ۱۵ کیلومتری شرق ارومیه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرسنانی به جمع شهرهای استان افزوده شد.

شهر جدید گلمان ارومیه به مساحت ٢ هزار و ١١٢ هکتار در ١۵ کیلومتری ‌شهر ارومیه قرار دارد و در حال حاضر، جمعیتی بیش از هفت هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند.

از ظرفیت شهر جدید گلمان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده شده  و هم‌اکنون ۲ مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و ۴ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است.

۱۶ تیر سال ١٣٩٩ با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار ارومیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در تهران برگزار و پیگیری‌های چندین ساله به ویژه پیگیری های یکسال اخیر، شهرک منفصل گلمان به شهر جدید گلمان تبدیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: شهر جدید گلمان ارومیه به مساحت ٢ هزار و ١١٢ هکتار در ١۵ کیلومتری ‌شهر ارومیه قرار دارد و در حال حاضر، جمعیتی بیش از هفت هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان این‌که شهر جدید گلمان به لحاظ موقعیت طبیعی و قرارگیری در نزدیکی دریاچه ارومیه، مستعد اجرای طرح‌های گردشگری است، افزود: جذب مشارکت بخش خصوصی، مولد بخش عمران این شهر محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: وجود اراضی مناسب، شیب قابل قبول جهت شهرسازی و استقرار سازه‌ها، بهره‌مندی از آب و هوای معتدل کوهستانی، احداث مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی، همجواری با بافت روستایی و همچنین استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله امکانات این شهر جهت سرمایه گذاری امن و بازگشت سرمایه محسوب می‌شود.

حمزه‌لو بیان کرد: همچنین از ظرفیت شهر جدید گلمان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده شده است.

وی در خصوص ایجاد خدمات روبنایی شهر جدید گلمان اظهارکرد: هم‌اکنون ۲ مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و ۴ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست