اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرزاستاندار آذربایجان غربی گفت : هرکس که بحث های قومیتی و مذهبی را در جامعه دامن بزند در فقر و بیکاری جامعه شریک و خائن به این ملت است.

شهریاری با اشاره به برگزاری جلسه رفع مشکلات حمل و نقل هوایی و زمینی استان در منطقه آزاد ماکو گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شده و تا یک ماه آینده با برپایی پروازهای بین المللی؛ مرز هوایی این فرودگاه عملیاتی می شود

محمدمهدی شهریاری با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع منطقه آزاد ماکو دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد :‌ مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از جنگ اقتصادی است و این فرصتی اجباری برای تولید؛ خلاقیت و خودباوری ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط نقش منطقه آزاد ماکو برای عبور از بحران های اقتصادی بسیار مهم است تصریح کرد:‌ فرصت سازی در این شرایط تهدید کار شما فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و بدیهی است با صبر و متانت مردم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

شهریاری با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه گذار خارجی باید جذابیت های بیشتری در عرصه های سرمایه گذاری نسبت به مناطق مشابه ایجاد کرد اظهار داشت: مناطق آزاد فرصت های خوبی را برای این منظور در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از اینکه هفت درصد معادن کل کشور در آذربایجان غربی قرار دارند ولی فقط فقط برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: این استان ظرفیت ایجاد اشتغال برای صدهزار نفر در حوزه معدن را دارد.

استاندار آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو را انبار آب ایران عنوان کرد و گفت:‌در شرایطی که در شهرهای جنوب بحران کم آبی وجود دارد منطقه آزاد ماکو دارای ذخایر عظیم آبی است و باید در تبدیل این منطقه به قطب کشاورزی کشور تلاش مضاعف کرد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت وام های رونق تولید در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این استان در پرداخت وام های رونق تولید در کشور رتبه سوم را دارد همچنین در سرانه؛ استان اول هستیم که در حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود:‌ آذربایجان غربی با پرداخت ۱۰۷ میلیارد تومان بهترین عملکرد در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص داده و تا نیمه مرداد امسال رتبه نخست عملکرد در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص داده است

🔅مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با اشاره به اهتمام سازمان منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذاران خارجی بخصوص صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ترکیه گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در اولویت برنامه های اقتصادی منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

غلامرضا سلیمانی افزود: خوشبختانه در هفته های اخیر اقدامات مناسب و امتیازات ویژه و تمهیدات استثنایی در راستای جذب سرمایه گذار برای منطقه انجام شده که این روند باید تقویت شود.

وی از کوتاه شدن فرآیند سرمایه گذاری در این منطقه خبرداد و افزود: در منطقه آزاد ماکو، یک ساختار نظام مند ایجاد کردیم؛ به گونه ای که با راه اندازی میز خدمت و حذف برخی بروکراسی های اداری صدور مجوز اقتصادی در کمترین زمان امکان ‍‍‍‌پذیر است.

وی ظرفیت های منطقه آزاد ماکو را در کشت صنعتی و کشاورزی بی بدیل خواند و از برنامه های این سازمان در جهت ایجاد شهرک های کشت کلخانه ای و صنعتی در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: مدیریت قیمت ها و بازار به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نهاده های دام و طیور در استان با جدیت دنبال می شود و با بستر سازی و ایجاد زیر ساخت های مناسب منطقه آزاد ماکو می تواند به عنوان قطب تامین نهاده دامی در کشور مطرح شود.‏

رضا حسینی افزود:واردات نهاده های دام و طیور نباید انحصاری باشد، تشکل های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان و صاحبان زنجیره های دام و طیور استان نیز می توانند با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای در این زمینه اقدام کنند.

غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست از برقراری مجدد پروازهای فرودگاه ماکو از چهارشنبه این هفته بصورت هفته ای سه پرواز خبرداد و گفت: در آینده نزدیک پروازهای فرودگاه ماکو روزانه می شود و پروازهای بین المللی نیز برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام جدی سازمان منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذاران خارجی بخصوص صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ترکیه گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در اولویت برنامه های اقتصادی منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

سلیمانی افزود: خوشبختانه در هفته های اخیر اقدامات مناسب و امتیازات ویژه و تمهیدات استثنایی در راستای جذب سرمایه گذار برای منطقه انجام شده که این روند باید تقویت شود.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع ماکو به بیان مشکلات خود از جمله مشکلات بخش معدن؛ بازارچه های مرزی؛ سرمایه درگردش‌‍؛ گمرک؛ کمبود گاز در برخی صنایع و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست