اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه شماره ۷۶ خود در تاریخ ۱۷ بهمن نسبت به بارش برف و کولاک در بسیاری از مناطق کشور خصوصا مناطق غربی در روزهای جمعه ۱۸ و شنبه ۱۹ بهمن هشدار داد.

بر اساس اخطاریه هواشناسی کشوری، بارش برف، مه آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما، یخبندان پدیده غالب این روزها است که روز جمعه از  جنوب آذربایجان غربی، با بارش (حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر) آغاز می شود. در روز شنبه  جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه (حداکثر ۳۵ تا ۷۰ سانتی‌متر)، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین (حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر) تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه در روز یک ‌شنبه گیلان، نیمه غربی مازندران (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر)، ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال غرب چهارمحال (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر)، شمال اردبیل، غرب کردستان، شمال غربی کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، قزوین و تهران (حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر) دوشنبه: گیلان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات (حداکثر ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر)، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر) درگیر این پدیده هستند.

یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با مه آلودگی، کاهش دید و کولاک برف، مسدود شدن برخی راه‌های روستایی اثرات این پدیده است و احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه هم در این اطلاعیه توصیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست