اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص عدم کشت پیاز بیش از برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری به زارعین استان هشدار داد و گفت: مبادا داستان گوجه فرنگی تکرار شود.

علی عیدی در گفت و گو با کردپرس اظهارکرد: به منظور جلوگیری از تنش های بازار محصولات کشاورزی با توجه به کشت پیاز بیش ازسطح برنامه ابلاغی در سال جاری ضرورت دارد زارعین ضمن رعایت سطوح برنامه های ابلاغی اقدامات لازم را در جهت توقف کشت پیاز را انجام دهند.

او افزود: پیش بینی می شود مشکلات مشابه محصول گوجه فرنگی در سال گذشته، در سال جاری نیز در مورد  محصول پیاز تکرار شود. لذا در خصوص عدم کشت پیاز بیش از برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری به زارعین استان هشدار داده می شود.

مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: که از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۲۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت پیاز بهاره رفته است و نیاز است به منظور جلوگیری از تولید انبوه و انباشت محصول در زمان برداشت اطلاع رسانی لازم در خصوص توقف کشت پیاز به زارعین در سطح استان صورت گیرد.

به گزارش کردپرس، سال گذشته سودای سود بیشتر و عدم مدیریت جهاد کشاورزی باعث شد گوجه فرنگی در آذربایجان غربی بیشتر از حد معمول سال های گذشته کاشت شود و در پی اشباع بازار از این محصول، بازاری برای فروش آن وجود نداشته باشد.

به نحوی که شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفت در حالیکه کل نیاز استان به گوجه فرنگی ۱۵۰ هزار تن در سال بوده و مصرف سرانه هر فرد در استان ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم گوجه فرنگی است.

این موضوع سبب تلف شدن مقادیر زیادی محصول گوجه فرنگی و ضرر و زیان مالی کشاورزان شد و در نهایت نیز وضعیت نا به سامانی را شکل داد که در نبود صنایع تبدیلی کافی، با وجود خرید حمایتی دولت، باز هم کفاف وضع موجود را نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست