اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای : مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به مشاهده کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور استان‌های همجوار به مرغداران استان توصیه کرد که هوشیار بوده و به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه توجه لازم داشته باشند.

سید امید خلیل زاده بر احتمال بروز و شیوع این بیماری در استان هشدار داد و افزود: با توجه به بروز کانون‌های این بیماری در برخی از استان‌های کشور ضمن هشدار جدی به تمامی فعالان صنعت طیور و پرورش‌دهندگان طیور سنتی و روستایی انتظار می‌رود، ضمن تقویت و تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای و افزایش لایه‌های حفاظتی و امنیت زیستی از سهل‌انگاری و عادی‌انگاری بیماری اجتناب کنند.

او با اشاره به اینکه ویروس این بیماری در کشور و منطقه در حال چرخش و مترصد بیماری‌زایی بوده تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامدهای احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی از تمامی کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور در سراسر استان در خواست می شود  تا به محض دیدن کوچکترین علایم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند.

خلیل زاده گفت: ضروری است عملیات کنترل، مهار و مختومه کردن کانون بیماری در کمترین زمان ممکن انجام و از سرایت آن به دیگر واحدهای پرورش طیور جلوگیری شود.

او با تاکید بر اینکه دامپزشکی نظارت کاملی بر روند تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در استان دارد، اظهار داشت: سلامت این فرآورده‌ها کاملا مورد تایید است و  شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست