اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با کسانی که وارد موج دشمن شده و در سطح استان موجب برهم خوردن امنیت مردم شوند، برخوردهای جدی، قاطع و بازدارنده می شود.

ناصر عتباتی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، افزود: فتنه ترکیبی، که امروز در کشور مشاهده می شود حربه دشمن است که ایران قوی، مستقل و مقتدر را نشانه رفته و ایران قوی را که امید مستضعفان جهان است را بر نمی تابد و برخی رفتارهای هیجانی تعدادی فریب خورده را در کشور و استان موجب شده است.

وی افزود: با همت و تلاش نیروهای عمل کننده، خصوصاً نیروی انتظامی و در صدر همه با حضور مقتدرانه مردم غیور، بصیر و فهیم کشور این فتنه هم در نطفه خفه شده و جواب دندان شکنی به دشمن پلید داده شده است.

رئیس شورای قضایی آذربایجان غربی اضافه کرد: با کسانی که وارد موج دشمن شده و در سطح استان موجب برهم خوردن امنیت مردم می شوند و کسانی که با تحریق و تخریب اموال عمومی و اموال مردم و متعرضین به جان مردم و نیروهای نظامی و انتظامی برخوردهای جدی، قاطع و بازدارنده معمول خواهد شد.

عتباتی با تقدیر از نیروهای انتظامی در برخورد شایسته و قانونی با مخلین نظم گفت: اکنون امنیت استان به لطف همه عزیزان تامین شده و پایدار می باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) گفت: این ترور ناجوانمردانه نشانگر مظلومیت کشور اسلامی ما و در عین حال ضعف و ناتوانی دشمن است که توانایی رویارویی با نیروهای نظامی را نداشته و به غیر نظامیان و مردم عادی در صف های نماز و زیارت حمله می کند و آنها را به شهادت می رساند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تسلیت این حادثه جان سوز گفت: از عوامل و آمرین این جنایت هولناک انتقام سختی خواهیم گرفت.

وی گفت: سرقت از جرایمی است که نیازمند اقدامات پیشگیرانه همیشگی است و باید هم مردم مراقبت های لازم را از اموال و املاک خود بکنند و هم پلیس باید در برنامه های پیشگیری خود اولویت به امر پیشگیری را داشته باشد و خصوصاً اداراتی مانند شرکت برق باید در صیانت و حفاظت از اموال خود از هر گونه تجاوز و دستبرد همت و دقت لازم و کافی را داشته باشند.

عتباتی با بیان اینکه استان از لحاظ ارتکاب جرم سرقت استان ۳۱ ام است و این یعنی سرقت در آذربایجان غربی نسبت به سایر استانها در کمترین میزان خود است که جای امیدواری دارد ولی نباید به این امر اکتفا کرد و باید عوامل پیشگیرانه همیشه فعال بوده و تقویت شوند.

وی با بیان اینکه برخی عوامل در بروز سرقت دخیل هستند گفت: یکی از مواردی که اکنون نیازمند نظارت بیشتر است عدم وجود پارکینگ در بسیاری از ساختمان ها و آپارتمانها هست که خودرو ها به ناچار در کوچه و خیابان پارک می شوند و فرصت مناسب برای ارتکاب جرم سارقان در اختیار آنها قرار داده می شود. لذا نیازمند است شهرداری محترم در ساخت و سازهای درون شهری نظارت جدی داشته باشند.

عتباتی در ادامه افزود: باید هرگونه فرصت ارتکاب جرم را از مجرمین گرفت و هزینه ارتکاب جرم را برای آنها بالا برد تا به راحتی نتوانند مرتکب جرم شوند و این امر مستلزم همکاری و هماهنگی همه دستگاهها و ارگانها و خود مردم شریف در مراقبت از اموال و املاک خود است.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل پرونده در رابطه با فوت فرشته احمدی گفت: این خانم با شلیک گلوله در منزلش به قتل رسیده است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در رابطه با جزئیات فوت خانم فرشته احمدی در شهرستان مهاباد اظهار کرد: برای بررسی علت فوت خانم احمدی پرونده کیفری تشکیل شده و بازپرس ویژه قتل با همکاری کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی و اداره اطلاعات استان به طور دقیق در حل بررسی پرونده هستند.

وی افزود: دادستان شهرستان مهاباد نیز با دستور بنده به همراه کارآگاهان جنایی برای بررسی بیشتر پرونده در محل حادثه حضور پیدا کرده و تحقیقات همه جانبه ای در حال انجام است.

عتباتی بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که تا امروز انجام شده اثبات گردیده، شلیک گلوله از داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تأیید کرده اند. حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ گونه تجمع، اغتشاش و حضور پلیس نیز وجود نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شده و بازپرس جنایی در حال بررسی موضوع و انجام تحقیقات مقدماتی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این پرونده با دستور ویژه در حال رسیدگی است.

عتباتی در پایان اعلام کرد: دستگاه قضائی با دقت و جدیت و بدون توجه به فضا سازی های رسانه‌ای موضوع قتل خانم احمدی را بررسی می‌کند.

دادستان شهرستان مهاباد هم برای بررسی بیشتر در محل حادثه حضور پیدا کرده و تحقیقات همه جانبه‌ای در حال انجام است.

در روزهای اخیر که پروژه کشته‌سازی ضد انقلاب به صورت زنجیره‌ای در حال انجام است، هر روز نام‌هایی مختلف از شهرهای ایران مطرح می‌شود که توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و پس از بررسی‌ها مشخص می‌گردد این افراد یا زنده هستند یا دلیل مرگشان موضوع دیگری بوده است. نیکا شاکرمی، اسرا پناهی، دکتر پریسا بهمنی، نگین عبدالملکی، سارینا اسماعیل زاده، آرنیکا قائم مقامی، مائده جوانفر و بسیاری افراد دیگر نمونه‌هایی از همین دست هستند.

اخیراً نیز یکی از افرادی که رسانه‌های ضد انقلاب روی ماجرای فوت وی مانور داده اند و تلاش می‌کنند مرگ او را با اغتشاشات اخیر مرتبط کنند، خانمی به نام فرشته احمدی اهل شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست